طراحی لباسمعرفی آموزشگاه
موضوعات داغ

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

امروزه آموزشگاه طراحی لباس مختلفی نسبت به برگزاری دوره طراحی لباس در تهران و سایر شهرهای دیگر می‌پردازند. درحال حاضر رشته طراحی لباس محبوب ترین حرفه در دنیای مد، فشن و پوشاک می‌باشد. همچنین به دلیل نیاز جدا نشدنی بازار مد و پوشاک به عرضه لباس ها و طرح های جدید، طراحی لباس یکی از مشاغل پر درآمد دنیا نیز محسوب می شود. آموزش طراحی لباس یک فرصت عالی برای افرادی است که علاقه‌مند به دنیای مد و طراحی هستند.

کلاس طراحی لباس به هنرجویان امکان می‌دهند تا به تکنیک‌های طراحی لباس، استفاده از الگوها، انتخاب بافت‌ها و رنگ‌ها و همچنین نحوه ساخت لباس‌های مدرن آشنا شوند. با شرکت در این دوره طراحی لباس، دانشجوان می‌توانند توانایی‌های خلاقیت و هنری خود را بهبود ببخشند و به یک طراح مد حرفه‌ای تبدیل شوند.

طراحی لباس

طراحی لباس، هنرِ خلق لباس است. در واقع طراحی لباس فرایندیست که با انتخاب طرح توسط طراح آغاز شده و با برنامه ریزی درباره چگونه پیاده سازی آن و تبدیل شدن به یک لباس کامل ادامه می‌یابد؛ در نهایت، ایده‌ی طراح به یک لباس کامل و قابل استفاده تبدیل می‌شود.

طراحان لباس با توجه به فصل، روند مد، فرهنگ و سلیقه‌ی مشتریان، لباس‌های زیبا و منحصر به فرد می‌سازند. طراحی لباس همچنین نیاز به دانش فنی دارد تا بتوانند الگوها را برش دهند و لباس‌هایی با قابلیت استفاده و دوام بسازند. این هنر، باعث ایجاد زیبایی و جذابیت در جوامع مختلف شده و نقش مهمی در صنعت مد و زندگی روزمره انسان‌ها دارد.

طراحی لباس ارتباط مستقیم و تناگتنگی با فرهنگ جامعه موردنظر دارد. طراحان لباس با توجه به نیاز، فرهنگ و خواستۀ مشتری، خلاقیت خود و بازخورد مصرف کنندگان در مورد طرح های پیشین و ترندهای جدید، به طراحی لباس می‌پردازند. این فرایند هم می‌توان بر روی کاغذ و هم با استفاده از نرم افزارهای مخصوص انجام شود.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس تهران
بهترین کلاس و آموزشگاه طراحی لباس

طراح لباس کیست؟

طراح لباس فردی است که با استفاده از خلاقیت و ایده پردازی های خود به ایجاد یک طرح بر روی کاغذ و یا نرم افزار می‌پردازد و بعد از آن روی پارچه پیاده سازی می‌کند. داشتن خلاقیت و ارائه‌ی یک فکر بدیع و خاص در طراحی لباس بسیار مهم است.

صنعت مد با سرعت بسیار زیادی در حال جلو رفتن است؛ برای آنکه بتوان در این صنعت پیشرفت کرد همواره باید اطلاعات و مهارت خود را ارتقاء بخشید. طراحان لباس برای تولید هر نوع لباسی اعم از لباس شب، کودک، رسمی، انواع کت و شلوار و … به مطالعه و بررسی ترندهای جدید و قدیم دوره های مختلف دنیای مد، فرهنگ و گرایش افراد می‌پردازند. تا با تلفیق اطلاعات و خلاقیتشان، طرح های جذابی را ترسیم کنند.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران
بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

اگر فردی خلاقیت نداشته باشد و نتواند ایده پردازی کند به هیچ عنوان نمیتواند به یک طراح موفق تبدیل شود. خلاقیت در طراحی لباس، به معنای متفاوت دیدن محیط اطراف و بکارگیری آنها در خلق و ایجاد یک طرح منحصر و متمایز است. از دیگر ویژگی های یک طراح حرفه‌ای، توانمندی هنری او می‌باشد. توانایی هنری، به معنای داشتن مهارت و هنر پیاده سازی طرح های تصور شده در ذهن است. برای این منظور یک طراح باید نسبت به رنگ ها، سبک ها و نمونه های مختلف، دیدی متفاوت همراه با دانش داشته باشد و بتواند آنها را به درستی نقاشی و طراحی کند.

به طور کلی وظایف یک طراح لباس به شرح زیر است:

  • آشنایی با آخرین مدل ها، ابزارها، ترندها، متدها و استانداردهای موجود در بحث طراحی لباس
  • حضور در جامعه و آشنایی با فرهنگ های مختلف
  • درک استقبال و نیاز جامعه بواسطه ارتباط با فروشندگان مختلف
  • توجه به شخصیت و علایق مشتری برای طراحی لباس مختص او
  • توانایی اجرای مهارت خیاطی برای سمپلینگ سریع ایده
  • داشتن دید متفاوت و بدون جهت‌گیری نسبت به محیط پیرامون
  • توجه کامل به جزئیات و اکسسوری های لباس
  • لیست کردن تمام ایده ها و چگونگی پیاده‌سازی و آماده سازی آنها
  • دانش کافی در رابطه با انواع پارچه ها مطابق با نوع لباس ها

آموزش طراحی لباس

آموزش طراحی لباس به عنوان یک حرفه خلاق و جذاب است که نیازمند ترکیب هنر، ذوق و توجه به جزئیات است. طراحی لباس شامل انتخاب نوع پارچه، طراحی طرح، انتخاب رنگ و اجزای دیگر است که با هم ترکیب شده و به یک قطعه زیبا و منحصر به فرد تبدیل می‌شود. آموزش طراحی لباس می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های لازم برای ورود به بازار کار حرفه ای و ورود به صنعت مد و فشن موفق شوند. جهت آشنایی با آموزش طراحی لباس رایگان از این محتوا جذاب ما میتوانید استفاده کنید.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس تهران

همانطور که گفته شد روش های مختلفی برای آموزش و یادگیری طراحی لباس وجود دارد که یکی از آنها شرکت در دوره های آموزشگاه های معتبر است. البته در تهران و همچنین در کل ایران آموزشگاه های بسیاری حضور دارند که مسلما همگی خود را حرفه‌ای و معتبر در این زمینه می‌دانند. اما این چنین نیست؛ در هر فعالیتی خوب و بد وجود دارد و طراحی لباس نیز از این موضوع مستثنی نیست. در زیر لیست بهترین و معتبرترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران آورده شده است:

ردیف آموزشگاه شماره تلفن آدرس سایت
۱ مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان 021-48000928 Eduskill.ir
۲ آموزشگاه هنر آموزی 021-46094117 Honaramozi.com
۳ آکادمی هنر پارس 021-66565950 Honar-pars.com
۴ آموزشگاه دانش هنر 021-44111229 Daneshhonar.com
۵ آموزشگاه خانه آموزش 021-46094120 Khaneyeamozesh.com

مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان از معتبرترین و بهترین آموزشگاه های طراحی لباس در ایران محسوب می‌شود و بالغ بر 10 سال است که در آموزش تخصصی حرفه طراحی لباس سرآمد است.علت تفاوت این مجموعه را میتوان در عناوین زیر خلاصه کرد:

  • رویکرد آموزشی اجرا محور با هدف پرورش طراحان لباس کارامد برای بازار مد.
  • تغییرات مداوم و رو به جلو سیلابس های درسی به صورت دوره ای .
  • آموزش در فضای کلاسیک و دیجیتال با رویکرد فعالیت عملی و درآمد محور.
  • تنها مرکز آموزش به شیوه کوچینگ و هدفمند طراحی لباس .

از دیگر ویژگی های این مجموعه برگزاری دوره های آنلاین به شکلی موثر برای افرادی است که در خارج از کشور یا شهرستان های فاقد نمایندگی فعال آن زندگی می کنند.هدف این مجموعه در برگزاری دوره های آنلاین که به شیوه تعاملی برگزار می گردند برقراری عدالت آموزشی برای افرادی است که شرایط دسترسی مناسب به دوره های آموزشی حضوری نداشته ولی استعداد ویژه ای در این زمینه دارند.

پرورش طراحان لباس فریلنسر از این مجموعه آغاز شده و این مرکز با اشتراک دانش فنی خود با دیگر همکاران و موسسات نقش بسزایی در پیشرفت علمی این رشته در سطح کشور داشته است.

 

آموزشگاه طراحی لباس معتبر در تهران
آموزشگاه طراحی لباس معتبر در تهران

اساتید آموزشگاه طراحی لباس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان همگی از اساتید مطرح طراح لباس بوده که دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه مد و طراحی لباس هستند. نحوه برگزاری دوره های طراحی لباس این مجموعه به صورت آموزش طراحی از ایده تا اجرا می‌باشد. بدین معنا که فرایند آموزش کاملا اجرایی و با هدف ورود مستقیم فارغ التحصیلان به بازار کار است.

جالب اینجاست که برخلاف بسیاری از موسسات آموزشی این مجموعه کاملا ازعان می کند که حرفه طراحی لباس یک رشته تخصصی و نیازمند صرف دقت در انتخاب و وقت و تلاش برای یادگیری است و نباید علاقه مندان به این حرفه فقط جلوه های بصری و زیبایی آن را برای انتخاب این رشته ببینند.البته این اطمینان را نیز به شما می دهد که بدون هیچ دانش قبلی زیر نظر مربیان و اساتید این مجموعه شما را به هدفتان میرساند.

دوره طراحی لباس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان آموزشگاه طراحی لباس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

سرفصل هایی که در دوره های آموزشی طراحی لباس مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان تدریس می‌شود بر اساس استانداردهای جهانی از مبتدی تا پیشرفته است. اگر از دنیای مد و زیبایی لذت می بردید و همچنین علاقه دارید به شیوه ای موثر این حرفه را آموزش ببینید قبل از تصمیم برای شروع حرفه طراحی لباس از متخصصین این مجموعه مشورت بگیرید.

سایت :‌ مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

آدرس شعبه تهران : سازمان برنامه شمالی، لاله شمالی، پلاک 54، ساختمان صنعت و معدن

تلفن شعبه تهران : ‏021-4800928


هنر آموزی

از دیگر آموزشگاه فعال و حرفه‌ای در طراحی لباس، مجموعه هنر آموزی است. هنر آموزی به عنوان بهترین مجری برگزار کننده دوره طراحی لباس هنر آموزی، آمادگی کامل برای برگزاری دوره های آموزش طراحی لباس برای تمام افراد فارسی زبان در دنیا را دارد. این دوره ها براساس استانداردها و سر فصل های بین المللی، از سطح مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شود.

هنر آموزی دوره های طراحی لباس خود را هم به صورت آنلاین و هم به صورت حضوری برگزار میکند. مباحث کلاس های آنلاین با کلاس های حضوری کاملا یکسان بوده و استاد هر دو کلاس یکسان است. با اینکه این کلاس ها به صورت آنلاین برگزار می‌شود اما کاملا تعاملی بوده و نیاز به فعالیت هنرجو است.

بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران
بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

در پایان هر دوره با ارائه ژوژمان، به دانشپذیر مدرک معتبر بین المللی تعلق می‌گیرد. این مدرک قابل ترجمه بوده و تنها باید آنرا به مراکز دارالترجمه رسمی ارائه دهید. بواسطه این مدرک قادر به فعالیت در داخل و خارج از کشور هستید.

سایت :‌ آموزشگاه هنر آموزی

آدرس : تهران، بلوار آیت الله کاشانی، خیابان سازمان برنامه شمالی، نبش لاله شمالی، ساختمان مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

مطلب توصیه شده
بهترین آموزشگاه طراحی لباس در شیراز


آکادمی هنر پارس

موسسه طراحان مد و لباس پارس بزرگترین موسسه طراحی لباس و خیاطی ایران با دو شعبه فعال در تهران و کرج هر ساله تعداد زیادی از علاقه مندان به این رشته را آموزش میدهد.موسسه تحت نظر وزارت ارشاد و بنیاد ملی مد و لباس میباشد و تا پنج سال هنرجویان را به صورت رایگان گارانتی آموزشی میکند تا علاقه مندان بتوانند حتی بعد از پایان دوره اشکالاتشان را رفع کنند و از تجهیزات موسسه نیز میتوانند استفاده کنند. مدرک موسسه دو زبانه ترجمه شده و بین المللی میباشد. موسسه تضمین ورود به بازار کار را برای عزیزان فراهم میکند.آکادمی پارس در زمینه پوشاک فعالیت گسترده ای دارد و حتی یک کارخانه تولیدی لباس دارد که به صورت حرفه ای در این زمینه فعالیت دارد. کلاسهای آموزشی موسسه نیمه خصوصی با سرفصل های خصوصی میباشد.

 

آموزشگاه هنر پارس

حداکثر ظرفیت کلاسها هم ۳ الی ۴ نفر هست

سایت :‌ آموزشگاه هنر پارس

آدرس شعبه تهران: میدان انقلاب، بعد از جمالزاده شمالی، ابتدای خیابان والعصر، انتهای بن بست علیخانی، پلاک ۱۲، طبقه اول، دوم، سوم

تلفن شعبه تهران : ‏۵۰ ۵۹ ۵۶ ۶۶ ۰۲۱

آدرس شعبه کرج: عظیمیه، بلوار 45 متری کاج بعد از چهارراه نیک نژادی(به سمت بلوار استقلال) ساختمان آرین

تلفن شعبه کرج : ۰۵ ۵۲ ۵۰ ۳۲ ۰۲۶

اینستاگرام : لینک

 

آموزشگاه هنر پارس آموزشگاه هنر پارس

آموزشگاه هنر پارس

 


دانش هنر

مجموعه دانش هنر با داشتن چندین سال سابقه درخشان و حرفه‌ای در برگزاری دوره های طراحی لباس توانسته به یکی از آموزشگاه های معروف تهران تبدیل شود. هدف مجموعه دانش هنر از برگزاری کلاس طراحی لباس حضوری به صورت مبتدی تا پیشرفته این است که افرادی که بدون هیچ‌گونه پیش‌نیازی به رشته طراحی لباس علاقه دارند، بتوانند به راحتی در این دوره‌ ها ثبت نام کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

کلاس طراحی لباس دانش هنر

رشته طراحی لباس یکی از رشته های پولساز و جذاب در دنیا می باشد که با رویکرد های مختلفی در موسسات آموزشی تدریس می گردد ، که البته بهترین روش آموزشی که مطابق با استاندارد های جهانی می باشد آموزش به شیوه کوچینگ و منتورینگ در موسسه دانش هنر  مجموعه صنعت و معدن می باشد که  هنرجو علاوه بر آموزش اصولی با رویکرد فریلنسری و شناخت انواع بازار های پولساز این رشته بصورت همزمان با یادگیری در کلاس ها ، وارد بازار کار حرفه ای این رشته می شود و کسب درآمد می نماید.

در این روش همزمان هنرجو ها با یادگیری کالکشن سازی و پرتفولیو و شروع پروژه های درآمد زا توسط تیم اساتید مجموعه دانش هنر کوچ شده و با چالش های واقعی بازار کار این رشته آشنایی پیدا می کنند .

کلاس طراحی لباس در تهران
کلاس طراحی لباس در تهران

لازم به ذکر است در حال حاضر تنها موسسه آموزشی که به این روش فعالیت می نماید ، آکادمی دانش هنر وابسته به مجموعه صنعت و معدن می باشد که توانسته با رویکرد نسل چهارم آموزش هنرجویان بسیاری را در این رشته با فعالیت حرفه ای طراحی لباس آشنا نماید.

رشته طراحی لباس در آکادمی دانش هنر مجموعه صنعت و معدن به دو صورت حضوری و آنلاین به شیوه تعاملی تدریس می گردد که شما می توانید این رشته را با کیفیت یکسان چه به صورت حضوری و چه به شیوه آنلاین آموزش ببینید زیرا که در دوره های آنلاین به شیوه تعاملی ، همزمان مدرس و هنرجویان در یک فضای ابری در کلاس حضور داشته و دوره به صورت آفلاین یا بصورت فروش پکیج برگزار نمی گردد و توسط تیم اساتید مجموعه تا انتهای دوره و بصورت مادام العمر کوچ می گردند.

هنرجویان این مجموعه با رویکرد اصولی به شیوه کوچینگ و منتورینگ که توضیح داده شد در انتهای دوره بصورت اتوماتیک به عنوان یک فریلنسر رشته طراحی لباس وارد بازار کار و در آمد زایی این رشته شده اند و نیازی نیست با آموزش های نسل قدیم در انتهای دوره به دنبال کار و شغل های این رشته بگردند.

سایت :‌ آموزشگاه دانش هنر

آدرس شعبه تهران : تهران، سازمان برنامه شمالی، لاله شمالی، پلاک 54

تماس : 44111229-021، 46094117-021


کلاس طراحی لباس معتبر

کلاس طراحی لباس یک فرصت عالی برای افرادی است که علاقه‌مند به طراحی و خلق لباس‌های منحصر به فرد هستند همچنین رقابت در صنعت طراحی لباس بسیار زیاد و شدید است. برای آنکه بتوانید در آن به موفقیت برسید باید به طور اصولی آموزش دیده و تلاش و کوشش نمایید. یک آموزش صحیح و در حین حال حرفه‌ ای در یک کلاس طراحی لباس معتبر براحتی می‌تواند به تلاش های شما جهت صحیح بدهد و مسیر پر پیج و خمتان را بسیار ساده و کوتاه کند. با حضور در کلاس طراحی لباس، افراد می‌توانند مهارت‌های خود را در زمینه طراحی و خلق لباس‌های زیبا و منحصر به فرد بهبود دهند و در عین حال خلاقیت خود را به چالش بکشند.

بهترین کلاس طراحی لباس در تهران
بهترین کلاس طراحی لباس در تهران

روش های مختلفی برای یادگیری حرفه طراحی لباس وجود دارد. هرکدام از این روش ها معایب و مزایا مختص به خود را دارند که با بررسی هر کدام میتوانید بهترین آنها را انتخاب کنید. این روش ها عبارتند از:

  • ورود به دانشگاه و تحصیل در رشتۀ طراحی لباس: این رشته در دانشگاه به صورت آکادمیک تدریس می‌شود. در دانشگاه، می‌توانید طراحی های خود را نزد اساتید مجرب بیاموزید و از تجربیات آن ها بهره‌مند شوید. اما حتی برای ورود به دانشگاه شما باید زمان زیادی را صرف آماده شدن برای آزمون ورودی کنید. علاوه بر آن در طول تحصیل خود باید به گذراندن درس هایی بپردازید که هیچ ارتباطی با طراحی لباس ندارند.
  • یادگیری خودآموز طراحی لباس: یکی از مزایایی که این نوع آموزش دارد این است که دیگر لازم نیست هزینه‌ای را بابت کلاس پرداخت کنید. اما سرعت یادگیری و پیشرفت‌تان کاهش یافته و همچنین، استادی نیست که طرح هایتان را بررسی کند و ایرادهای آنرا به شما گوش زد نماید.
  • شرکت در دوره های آموزشی آنلاین یا حضوری آموزشگاه های معتبر طراحی لباس: در این آموزشگاه ها میتوانید حرفه طراحی لباس را از مبتدی تا پیشرفته، زیر نظر اساتید مجرب یاد بگیرید. سرعت یادگیری شما در این نوع آموزش بیشتر بوده و حرفه‌ای‌تر وارد بازارکار طراحی لباس خواهید شد.

چگونه طراح لباس شویم؟

دو راه برای طراحی لباس وجود دارد؛ طراحی بر روی کاغذ و طراحی با استفاده از نرم افزار. طراح، طرح و ایده‌ای که در ذهن خود دراد را بر روی کاغذ پیاده کرده و تا جایی که بخواهد، جزئیات مورد نظرش را نیز در آن می‌گنجاند. همچنین با پیشرفت تکنولوژی، نرم افزارهایی بوجود آمده که بواسطه آنها میتوان لباس موردنظر خود را دقیق تر و سریعتر طراحی کرد. برخی از طراحان، کار با نرم افزار را ترجیح می‌دهند؛ اما طراحان قدیمی و مجرب همواره به سراغ همان کاغذ و قلم می‌روند.

در آموزشگاه معتبر دوره طراحی لباس هم نحوه طراحی بر روی کاغذ و هم بر روی نرم افزار به طور حرفه‌ای به هنرجو آموزش داده می‌شود. نحوه طراحی بر روی کاغذ شامل یک اصول خاص و یکسانی است که با یادگیری آن میتوانید انواع طرح را رسم نمایید. اما باتوجه به آنکه نرم افزارهای مختلفی برای طراحی لباس وجود دارد، کار کردن با هر کدام از آنها متفاوت است. به طور کلی مراحل طراحی لباس بر روی کاغذ به شرح زیر است:

  • الهام از منابع

ابتدا باید همواره اطلاعات و دانش خود را از ترندهای روز دنیا، فرهنگ و نیاز مردم به روز نگه دارید. میتوانید با بررسی آثار طراحان بزرگ مد دوره های مختلف، و همچنین بررسی آثار رقبای خود، از آنها الهام گرفته و با دانش و خلاقیت خودتان درآمیزید تا در آخر لباسی خاص و دلربا را طراحی نمایید.

  • ترسیم طرح کلی Croquis

کروکی یا ترسیم طرح کلی، اولین قدم در ترسیم فیگور می‌باشد که به همان طرحی اجمالی و کلی از یک مدل شناخته می‌شود. در این نوع ترسیم باید تمام نسبت های طراحی مدل را رعایت کنید. اگر مبتدی هستید، میتوانید از الگو برای کشیدن طرحتان استفاده نمایید.

دوره آموزش طراحی لباس در تهران
دوره آموزش طراحی لباس در تهران

برای رسم Croquis ابتدا در مرکز کاغذ، خطی عمودی رسم کنید تا سر تا پای مدل شما مشخص شود. این خط را به 9 بخش تقسیم کنید. هر کدام از این بخش ها شامل، سر، سینه، کمر، لگن، ران، ساق پا، قوزک پا و پا می‌شود. خط پنجم که در مرکز خط عمود قرار دارد، مربعی را به عنوان لگن فیگورتان ترسیم کنید. بسته به ژست فیگور، زاویه مربع می‌توانید تغییر کند.

حال باید نیم تنها و شانه ها را رسم کنید. خطی منحنی که بیانگر کمر فیگور است در بالا تنه رسم نمایید. عرض شانه به اندازه‌ی عرض لگن است. حالت و زاویه‌ی شانه ها را می‌توانید با توجه به ژست مورد نظرتان ترسیم کنید. سپس به اندازه یک سوم عرض شانه و نصف طول سر، گردن را رسم کرده و پس از آن دایره‌ای به عنوان سر ترسیم نمایید.

طول کلی پاها باید چهار برابر طول سر باشد. باتوجه به آنکه پا به دو قسمت ران و ساق تقسیم می‌شود، اندازه‌ی قسمت بالای ران باید با اندازۀ سر فیگور برابر باشد. هرچه از ران به سمت زانو حرکت میکنید، باید پهنای آن باریک تر شود. برای قسمت زانو تا قوزک پا نیز چنین است. قسمت قوزک پای باید به اندازه یک چهارم سر فیگور باشد.

  • ترسیم و تصویرسازی لباس موردنظر

پس از تکمیل فیگور، حال باید ایده ذهنی خود را بر روی آن پیاده سازی کنید. دقت داشته باشید نحوه رنگ آمیزی و انتخاب ابزار مناسب برای تصویر سازی لباس از اهمیت زیادی برخوردار است. چراکه تنها بواسطه آنها است که میتوانید جنسیت سازی نمایید و نوع جنس پارچه را مشخص کنید.

4.7/5 - (57 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا