کلاس عکاسیمعرفی آموزشگاه
موضوعات داغ

بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران

شرکت در دوره های آموزشگاه عکاسی در تهران، فرصتی برای علاقه مندان ایجاد کرده تا بتوانند حرفه عکاسی را به طور تخصصی و جامع فرا بگیرند. عکاسی فعالیتی است که تقریبا اکثر افراد برای آن ارزش و احترام خاصی قائل هستند. دلیل آن نیز بسیار مشخص است؛ زنده نگه داشتن خاطرات.

بهترین دوره عکاسی تهران
بهترین دوره آموزش عکاسی تهران

تمامی افراد تمایل دارند خاطرات و اتفاقاتی که در گذشته برای آنها رخ داده، به نحوی زنده نگهش دارند و بتوانند به آن مراجعه کنند. این کار تنها با عکسبرداری و فیلم برداری امکان پذیر است. درواقع اشخاص بوسیله ثبت لحظات و خاطرات خود در قالب عکس و یا فیلم، با مراجعه کردن به آنها می‌توانند آن حس و حالی که در آن زمان داشتند را به یاد آورده و دوباره تجربه کنند.

میتوان افراد را در هنگام مواجه شدن با حرفه عکاسی به 3 دسته اصلی تقسیم کرد: 1. افرادی به این حرفه علاقه مند بوده و احترامی برای آن قائل هستند. 2. افرادی که علاقه زیادی به حرفه عکاسی دارند و می‌خواهند آنرا به طور حرفه‌ای یاد بگیرند. 3. افرادی که علاوه بر داشتن علاقه زیاد به حرفه عکاسی، تصمیم دارند با فراگیری نکات عکاسی، در این صنعت به طور تخصصی فعالیت کنند و کسب درآمد داشته باشند.

بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران

تاریخچه آموزشگاه های عکاسی

ظهور نخستین دوربین ها و عکس ها در ایران باز می‌گردد به دوران قاجار که در آن زمان دوربین عکاسی بسیار گران و کم یاب می‌بود. باتوجه به آنکه عموم مردم و اقشار توانایی خرید چنین کالایی را نداشتند، اولین دوربین عکاسی در ایران توسط حکومت وقت خریداری شود.

ورود اولین دوربین در اواخر حکومت محمد شاه قاجار بود؛ این دوران مقارن با حکومت ناصرالدین شاه می‌بود که وی نیز بسیار به عکاسی علاقه داشت. این دوربین، هدیه امپراتور روسیه به محمد شاه قاجار بود که به همراه دیپلمات روسی برای تعلیم عکاسی به ایران وارد شد.

یک سال پس از مرگ محمد شاه، صنعت عکاسی با اختراع دستگاه فوتوگرافی دچار تحول شد. درواقع شروع فعالیت رسمی عکاسی در ایران از دوران ناصرالدین شاه شکل گرفت. این پادشاه قاجار به خوبی با هنر عکاسی و روش های علمی و فنی آن آشنا بود و آرشیو عکاسی کاملی داشت. قدیمی‌ترین عکسی که او گرفته، پرتره‌ای تمام رخ از مادر خود بود.

همچنین در موزه متروپولین نیویورک، آلبومی شامل 755 قطعه عکس وجود دارد که برای یکی از نوادگان فتحعلی خان می‌باشد. این تصاویر، از قدیمی ترین عکس های ایران قدیم محسوب می‌شود که به خوبی نکاتی درباره زندگی، درباریان، معماری زیبا و ابنیه تاریخی آن زمان را نشان می‌دهد.

نخستین عکسی که در ایران نیز گرفته شده مربوط به بناها و عمارات شاهی و تاریخی بود. چراکه در مدت زیاد، تصاویر بر روی کاغذ ثابت نمی‌ماندند، اما با عکس، این اسناد به مدت بسیار زیادی ثابت و بدون حرکت می‌ماند.

دستیابی به موفقیت در عکاسی

لازمه موفقیت در هر فعالیتی، آموزش تخصصی و تلاش و کوشش است. البته در حرفه عکاسی، ریسک و چالش پذیری نیز به این فاکتورها اضافه می‌شود. اگر به کارنامه کاری و فعالیت عکاسان مطرح و موفق دنیا دقت کرده باشید، می‌بینید که تمامی آنها حداقل یکبار خطر را تجربه کرده‌اند.

  • قرار گیری در موقعیت های سخت

استفاده از پروژکتور، سه پایه، دیوار یا پس زمینه ثابت، انواع تجهیزات نورپردازی و … برای عکسبرداری از سوژه، تنها برای این منظور است که کارمان را راحتتر انجام دهید. اما آیا بدون وجود این تجهیزات و امکانات هنوز قادر به عکاسی هستید؟ درواقع ساخت و طراحی هر کدام از این وسایل، از یکسری تکنیک ها و نکات عکسبرداری نشات می‌گیرد که شما برای گرفتن عکس از سوژه خود دیگر محسوب به رعایت کردن آنها نیستید.

  • امتحان موقعیت های جدید عکاسی

بزرگترین چالش برای عکاس و یا هر هنرمند دیگر، رکود است. رکود به معنای از دست دادن ویژگی جستجوگری و پویایی می‌باشد. همۀ ما مسلما در موقعیت هایی قرار گرفته‌ایم که رکود و ناامیدی را احساس کرده‌ایم. برای آنکه به عنوان یک عکاس، دچار این احساسات نشوید باید به طور مداوم از کشش و تمایلات بازار مطلع باشید و طبق آنها عمل نمایید.

  • رها شدن در هنر

عکاسان در عکسبرداری نوعی وسواس کنترل دارند؛ بدین معنا که می‌خواهند همه چیز را به شدت کنترل نمایند. اما شما اینکار را نکنید و خودتان را در هنر عکاسی رها نمایید. درست است همۀ ما کمی وسواس فکری داریم، اما این وسواس در موقعیتی می‌تواند مثبت و در جایی دیگر، منفی و باعث شکست باشد.

  • شرکت در دوره های آموزشگاه عکاسی

حرفه عکاسی از آن دسته حرفه‌ هایی است که بصورت خود آموز و یا از طریق دانشگاه می‌توانید آنرا فرا بگیرید؛ اما این روش ها معایبی را به همراه دارند. برای ورود به دانشگاه شما باید زمان زیادی را صرف آماده شدن برای آزمون ورودی کنید. علاوه بر آن در طول تحصیل خود باید درس هایی که هیچ ارتباطی با عکاسی ندارند را نیز بگذرانید.

در یادگیری خودآموز با اینکه دیگر لازم نیست هزینه‌ای را بابت کلاس پرداخت کنید. اما سرعت یادگیری و پیشرفت‌تان کاهش یافته و همچنین، استادی نیست که عکس های شما را بررسی و مشکلات آن را گوش زد نماید.

  • گسترش جاویژه بازار

جاویژه یا نیچ (niche) بخش حاشیه ای کوچکی از بازار است که بر روی یک نیاز ویژه یا یک کالای ویژه تمرکز دارد. انسان ها به طور ناخودآگاه به دنبال راه و روش های آسان می‌باشند. اما برای موفقیت در حرفه عکاسی نباید چنین روشی را پیشی بگیرید. اگر می خواهید کسب و کارتان رشد کند، باید جاویژه بازارتان را گسترش دهید. هنگامی که این کار را انجام می‌دهید، خواهید دید که چقدر ایجاد کسب و کار جدید، ساده تر است.

مزایای شرکت در دوره های آموزشگاه عکاسی

همانطور که اشاره کردیم، یکی از راه های دستیابی به موفقیت در عکاسی، آموزشگاه عکاسی در تهران می‌باشد. البته آموزشگاه های متعددی در تهران وجود دارد که تنها معتبرترین و بهترین آموزشگاه عکاسی تهران میتوانند شما را در این مسیر یاری نمایند.

  • کسب تجربه از بهترین ها
مطلب توصیه شده
بهترین آموزشگاه طراحی لباس در تهران

وقتی از یک عکاس متخصص و با تجربه، حرفه عکاسی را یاد می‌گیرید، میتوانید از تجربه های او بهره‌مند شده و برخی از پیشرفته ترین و خلاقانه ترین مهارت هایی که حتی در کتاب ها نیز وجود ندارد، را یاد بگیرید. همچنین زمانی که شخصی هر حرکت شما را زیر نظر دارد و شما را در منحنی یادگیری راهنمایی می‌کند، خیلی سریعتر یاد می‌گیرید.

  • جذاب کردن رزومه

بسیاری از آژانس های بازاریابی و تبلیغات، ناشران و … به دنبال افرادی هستند که به طور تخصصی در زمینه خاصی آموزش دیده باشند. در نتیجه حتی اگر به طور خودآموز حرفه عکاسی را فراگرفته و در آن نیز به تخصص کافی رسیده باشید اما فاقد مدرک آموزشگاهی معتبر باشید، ممکن است برخی از بهترین موقعیت های کاری را فقط به دلیل عدم رعایت معیارهای واجد شرایط بودن از دست بدهید.

  • آشنایی با سایر عکاسان

در هر فعالیت و حرفه‌ای تعدادی متخصص وجود دارد که البته تعداد آنها زیاد نیست. در رابطه با عکاسی نیز همین موضوع وجود دارد. با این حال، زمانی که در یک دوره عکاسی ثبت نام می‌کنید، با برخی از خلاق ترین و پرشورترین افراد آشنا می‌شوید که به اندازه شما به عکاسی اهمیت می‌دهند.

  • کسب دانش جامع

اکثر دوره عکاسی در تهران برای پوشش انواع تکنیک ها و سبک های عکاسی طراحی شده‌اند. بواسطه شرکت در آموزشگاه عکاسی در تهران میتوانید همۀ آنها را یادگرفته و ماهرتر شوید. همچنین می‌تواند به شما کمک کند تا سبک شخصی خود را پیدا کرده و مسیر خود را از سایر عکاسان جدا نمایید.

عکاسی هنر بصیریست که هر کسی که به آن علاقه داشته باشد می‌تواند آنرا انجام دهد. با این حال، اگر می‌خواهید عکاسی را با جدیت بیشتری دنبال کنید، مطمئناً یک دوره عکاسی حرفه ای برای شما مفید خواهد بود. در زیر لیست برترین و معتبرترین آموزشگاه عکاسی در تهران آورده شده است:

  1. مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان
  2. هنر آموزی
  3. دانش هنر

 

مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

آموزشگاه خانه صنعت و معدن ایرانیان یکی از معتبرترین و بهترین آموزشگاه عکاسی تهران محسوب می‌شود. این آموزشگاه نه تنها از تهران، بلکه از شهرستان ها و خارج از کشور نیز هنرجو دارد. دوره های آموزش عکاسی خانه صنعت و معدن هم به صورت آنلاین و هم به شکل حضوری برگزار می‌شود. تا از این طریق علاقه مندانی که قادر به شرکت در دوره های حضوری عکاسی نیستند، از این طریق بتوانند در کلاس ها شرکت کنند.

بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران
بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران

اساتید آموزشگاه عکاسی مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان همگی از اساتید مطرح عکاسی بوده که دارای تحصیلات دانشگاهی در زمینه فیلمبرداری و عکسبرداری هستند. سرفصل هایی که در دوره عکاسی در تهران خانه صنعت و معدن تدریس می‌شود همگی بر اساس استانداردهای جهانی از مبتدی تا پیشرفته است. همچنین درپایان دوره، مدرک معتبر بین المللی اعطا می‌شود.

آدرس:  تهران، سازمان برنامه شمالی، لاله شمالی، پلاک 54، ساختمان صنعت و معدن

تماس: 46094117، 46094118

سایت: مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان


هنر آموزی

از دیگر معتبرترین و فعالترین آموزشگاه عکاسی در تهران، محموعه هنرآموزی می‌باشد. این مجموعه به همراه اساتید و تیم متخصص خود، آموزش کلاس عکاسی حضوری در تهران را به صورت فوق حرفه‌ای برای علاقه مندان به عکاسی برگزار می‌کند.

همچنین آموزشگاه عکاسی هنرآموزی، دوره خود را به صورت آنلاین نیز تشکیل میدهد تا از این طریق افرادی که نمیتوانند در کلاس های تهران حاضر شوند، به صورت آنلاین در دوره ها شرکت نمایند.

بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران
بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران

این دوره ها براساس استانداردها و سر فصل های بین المللی، از سطح مبتدی تا پیشرفته برگزار می‌شود و تمامی مباحث آنها کاملا یکسان می‌باشد. کلاس های آنلاین کاملا تعاملی بوده و دانشپذیر باید در آنها فعال باشد.

در پایان هر دوره نیز مدرک معتبر بین المللی اعطا میشود. این مدرک قابل ترجمه بوده و تنها باید آنرا به مراکز دارالترجمه رسمی ارائه دهید. بواسطه این مدرک قادر به فعالیت در داخل و خارج از کشور هستید.

آدرستهران، بلوار آیت الله کاشانی، خیابان سازمان برنامه شمالی، نبش لاله شمالی، ساختمان مرکز آموزش خانه صنعت و معدن ایرانیان

تماس: 46094117، 46094118، 44111229

سایت : هنرآموزی


دانش هنر

مجموعه دانش هنر، آموزشگاه عکاسی در تهران می‌باشد که چندین سال سابقه حرفه‌ای و درخشان در این زمینه دارد. هدف این آموزشگاه از برگزاری کلاس عکاسی مبتدی تا پیشرفته این است که افرادی که بدون هیچ‌گونه پیش‌نیازی به رشته عکاسی علاقه دارند، بتوانند به راحتی در این دوره‌ ها ثبت نام کرده و فعالیت خود را آغاز کنند.

بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران
بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران

دوره های آموزشی آموزشگاه عکاسی دانش هنر هم به صورت آنلاین و هم به شکل حضوری برگزار می‌شود. اساتید دوره‌ها از مجرب‌ترین و بهترین اساتید کشور هستند که رشته عکاسی را به صورت تخصصی در دانشگاه ها آموزش دیده‌اند.

آدرس: تهران، سازمان برنامه شمالی، لاله شمالی، پلاک 54، ساختمان صنعت و معدن

تماس: 46094117، 46094118، 44111229، 46094126، 46094120

سایت : دانش هنر


مرکز آموزش

آموزشگاه عکاسی مرکز آموزش در تهران، با داشتن چندین سال سابقه حرفه‌ای در زمینه برگزاری بهترین دوره های یادگیری عکاسی توانسته، عکاسان حرفه‌ای بسیاری را وارد بازار کار کند. این مجموعه همراه با اساتید با نام خود همواره در تلاش است جدیدترین و بهترین شیوه ها و نکات آموزشی عکاسی را به هنرجویان خود آموزش دهد.

بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران
بهترین آموزشگاه عکاسی در تهران

دوره های آنلاین و یا حضوری آموزشگاه عکاسی مرکز آموزش در طی 4 ترم برگزار می‌شود که در هر ترم هنرجو با یکی از نکات و سرفصل های اساسی موجود در عکاسی آشنا می‌شود. در آخر نیز به افرادی که در دوره شرکت کردند، مدرک قابل ترجمه بین المللی داده می‌شود تا بتواند از طریق آن سریع وارد بازار کار در دنیا شود.

آدرس : تهران، سازمان برنامه شمالی (مراجعه با هماهنگی قبلی)

تماس: 46094117، 46094118

وبسایت: مرکز آموزش


بهترین آموزشگاه های عکاسی در تهران به صورت خلاصه‌

آموزشگاه خانه صنعت و معدن (تهران) دوره حضوری و آنلاین
آموزشگاه دانش هنر دوره حضوری و آنلاین
آموزشگاه هنر آموزی دوره حضوری و آنلاین
آموزشگاه مرکز آموزش دوره حضوری و آنلاین
آموزشگاه مرکز آموزش دوره حضوری و آنلاین

 

شما میتوانید جهت اطلاع از برترین آموزشگاه های عکاسی و همچنین یادگیری آموزش عکاسی آسان به صورت تخصصی در سایر شهر ها نیز معرفی های لرن آپ را دنبال کنید

4.9/5 - (43 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا