آرایش و زیباییآموزش

آموزش آرایش لایت دخترانه

آموزش آرایش لایت دخترانه یکی از پرمتقاضی‌ترین موضوعات آموزشی است که ما نیز در این مطلب قصد داریم به آن بپردازیم. در چند سال اخیر، دنیای مد و فشن به سمت سوی چهره های طبیعی، کم آرایش و اصطلاحاً نچرال کشیده شده است. بیشتر سبک های آرایشی نیز به سمت light و سبک تغییر پیدا کرده است.

این نوع سبک میکاپ بخاطر آنکه ابتدا در اروپا رواج داشت به آرایش اروپایی نیز شناخته می‌شود. میکاپ لایت به خاطر ظاهر طبیعی که دارد و همچنین ساده بودن فرایند انجام آن، در میان دختر خانوم ها بسیار پر طرفدار و محبوب می‌باشد.

به طوری که شما می‌توانید در کمترین زمان ممکن، خودتان را با استفاده از ترفندهای بسیار ساده آرایش کرده و حداکثر زیبایی خود دست پیدا کنید. در ادامه به مراحل چگونگی میکاپ لایت و ویژگی های آن می‌پردازیم.

آموزش آرایش لایت دخترانه
آموزش آرایش لایت دخترانه

ویژگی های آرایش لایت

آرایش لایت دخترانه ابتدا در اروپا رواج یافت به همین خاطر به آن میکاپ اروپایی نیز گفته می‌شود. کلمه لایت light به معنای روشن است. باتوجه به آنکه در این سبک آرایش از رنگ های روشن استفاده می‌شود، به همین منظور به این نام شناخته شده است.

در میکاپ لایت، تمامی رنگ ها تناسب منطقی باهم داشته و حداکثر از ترکیب سه رنگ مکمل و واضح در آن استفاده می‌شود. تمامی ترفندها و رنگ هایی که در این نوع آرایش اروپایی استفاده می‌شود، ملیح و سبک است.

میکاپ خطی و برش دار یا حلقوی، خط چشم های پهن و دنباله دار، رژ لب های پررنگ و تیره، مژه های بلند و پر، آرایش چشم اسموکی و غلیظ و موارد دیگر که چهره را بسیار تغییر می‌دهند، در این نوع سبک هیچ گونه جایگاهی ندارند.

میکاپ اروپایی و لایت بیشتر برای دختران جوان و نوجوانان ارائه می‌گردد. زیرا حالت بی‌گناه و دخترانه‌ای را در صورت حفظ می‌کند. برخلاف آرایش های غلیظ و ضخیم، این نوع سبک کاملاً صورت را تغییر نمی‌دهد و در عین حال چهره را زیباتر می‌کند.

اگر شما براساس فصل سال، نوع میکاپ خود را انتخاب می‌کنید؛ آرایش اروپایی و سبک بیشتر برای فصول گرم سال استفاده می‌شود. در ادامه به آموزش میکاپ لایت دخترانه می‌پردازیم.

آموزش آرایش لایت دخترانه
آموزش آرایش لایت دخترانه

مراحل آرایش لایت دخترانه

مراحل و آموزش آرایش لایت دخترانه بسیار ساده و راحت است و شما می‌توانید از این نوع میکاپ حتی برای سرکار خود نیز استفاده کنید.

مرطوب کننده، پرایمر، ضدآفتاب رنگی یا کرم پودر، کانسیلر (این مورد اختیاری است.)، پودر فیکس، سایه، خط چشم، ریمل، رژ لب یا برق لب از جمله وسایل لازم برای این نوع میکاپ میباشد. مراحل میکاپ لایت اروپایی به شرح زیر است.

1.‌ آماده کردن صورت برای آرایش لایت

تفاوتی نمی‌کند قصد دارید چه نوع سبک آرایشی را بر روی صورت خود پیاده کنید؛ نخستین گام در تمامی انواع سبک های آرایش، شستشوی پوست و آماده کردن آن برای میکاپ است. پوست صورتتان را با شوینده دلخواه خود بشویید و بعد آنرا به صورت ضربه‌ای با یک حوله تمیز خشک نمایید.

برای آماده کردن و زیرسازی پوست از یک مرطوب کننده یا پرایمر استفاده نمایید. از این طریق هم کرم پودر به خوبی روی آن قرار گرفته و هم اینکه به صورت‌تان را آبرسانی خواهد شد. همچنین اگر جوش، زخم و تیرگی زیر چشم و صورتتان وجود دارد، میتوانید آنرا ابتدا با کانسیلر بپوشایند.

2. آرایش صورت

برای آرایش لایت دخترانه پوستتان می‌توایند از کرم پودر مایع، پنکک و یا ضد آفتاب رنگی استفاده کنید. اگر پوستتان شفاف و سالم است می‌توانید از ضدآفتاب های بدون رنگ نیز استفاده کنید تا آرایشتان طبیعی‌تر به نظر برسد.

مطلب توصیه شده
بهترین ماسک های روشن کننده

مهمترین نکته در آرایش صورت انتخاب کرم پودری متناسب با تناژ پوستی ‌تان است. اگر خیلی زیاد از آن استفاده کنید، از هدف خود که یک آرایش لایت دخترانه است دور خواهید شد.

کرم پودر را از مرکز صورت و با استفاده از براش یا اسفنج، به صورت حرکات دایره‌ای به سمت بیرون صورتتان محو کنید تا در نتیجه پوستتان یک دست شود.

در آخر حتماً از پنکک یا پودر فیکس جهت تثبیت نمودن آرایشتان استفاده کنید. اگر پوست چربی دارید، پودر فیکس را بواسطه یک براش بزرگ و نرم روی نواحی چرب صورتتان بزنید تا ماندگاری آرایشتان بیشتر شود.

3. آموزش آرایش لایت گونه دخترانه

استفاده از رژ گونه در چهره افراد بسیار تاثیر گذار است و صورت آنها را شاداب‌تر نشان می‌دهد. برای داشتن یک ظاهر زیبا و گونه های برجسته، حتماً باید از مقداری رژگونه استفاده کنید. برای یک میکاپ لایت، رنگ رژ گونه باید کاملاً طبیعی باشد. رنگ های صورتی روشن و بژ بهترین گزینه ها برای شما خواهند بود.

همچنین نحوه چگونگی استفاده از رژگونه بر روی صورت نیز بسیار مهم است. برای این منظور با استفاده از یک براش مخصوص، رژگونه مورد نظرتان را به صورت ملایم و ضربه‌ای روی سیب گونه هایتان بزنید. رژگونه را روی استخوان گونه، در جهت بالا و در نزدیکی شقیقه هایتان محو کنید.

از کمی هایلایتر نیز می‌توانید برای شاین و زیباتر کردن چهره‌تان استفاده کنید. با استفاده از یک براش کوچک، کمی هایلایتر را روی استخوان گونه، تیغه‌ی بینی و مرکز پیشانی خود بزنید.

4. میکاپ اروپایی چشم دخترانه

انتخاب رنگ سایه براساس رنگ لباس، تناژ پوست و همچنین رنگ چشمتان صورت گیرد. دقت داشته باشید که در میکاپ لایت دخترانه نباید از سایه های تیره و اسموکی استفاده کنید. در این نوع سبک آرایش، هدف زیبا سازی صورت بدون نشان دادن آرایش آن است.

برای آرایش چشمان خود از یک سایه کمرنگ (مانند قهوه‌ای روشن، کرم، بژ، یاسی، صورتی روشن و نارنجی روشن) و یا یک خط چشم ظریف و باریک بکار ببرید. خط چشم نباید پهن و بلند باشد. جهت زیباسازی بیشتر چشم ها از ریمل استفاده کرده و با استفاده از فرمژه هم مژه های خود را بلند کنید.

5. آرایش ابرو

مداد ابرویی مطابق با رنگ ابروهای خود انتخاب کنید. اگر داخل ابروهای‌تان خالی است، حتماً اول آن را پر کنید اما ظاهر طبیعی آن را از بین نبرید تا میکاپ‌تان طبیعی و زیباتر به نظر برسد.

مداد ابرو را به آرامی در جهت رشد موهای ابرویتان بکشید تا یک ظاهر طبیعی شبیه به موی واقعی روی ابروهای‌تان ایجاد شود.

6. میکاپ لایت لب

در آخرین مرحله از آموزش آرایش لایت دخترانه، نوبت به لب ها می‌رسد. قبل از زدن رژ لب، لب هایتان را با یک بالم لب یا نرم کننده‌ی لب مرطوب و آماده آرایش کنید. رنگ رژ خود را متناسب با رنگ لباس و رنگ پوست خود انتخاب کنید.

رنگ های نود، صورتی ملایم و خنثی بهترین گزینه هستند. این رنگ ها به لب های شما ظاهری جذاب و شاداب و در عین حال ساده و طبیعی می‌بخشند. برای زیباتر شدن فرم لبتان حتماً از خط لب نیز استفاده کنید. دقت داشته باشید که خط لب و رژلب باید همرنگ و یا رنگ هایی نزدیک به هم باشد. طوری که مرز بین رژلب و خط لب شما مشخص نباشد.

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا