کلاس عکاسیمقالات

دوربین عکاسی

انواع دوربین عکاسی

دوربین عکاسی از لوازم مهم و ضروری در زندگی های امروز می باشد. با پیشرفت تکنولوژی و تولید گوشی های هوشمند با کیفیت دوربین بالا کم کم گوشی ها جایگزین دوربین های عکاسی شدند. اما باز هم در خروجی کار کیفیت دوربین ها بسیار بالاتر از دوربین گوشی ها هستند.

تنها مزیتی که گوشی نسبت به دربین عکاسی دارد وزن سبک و قابل حمل بودن در همه جا و دسترسی راحت آن است ، با گوشی تلفن همراه هر شخصی بدون داشتن حتی ذره ای از حرفه عکاسی اقدام به عکس گرفتن می کند.

در حال حاضر با به وجود آمدن پلتفرم های مختلف جهت بازاریابی و کسب و کارهای مختلف و اینفلوئنسری نیاز هست که همیشه تولید محتواهای بروز و با کیفیت ارائه شود تا در این فضا مخاطب از طریق تولید محتوا بتواند جذب مارکت شود.

برای ارائه محتوا و عکس های مختلف در فضای مجازی و رقابت احتیاج به دوربین عکاسی احساس می شود. دوربین عکاسی که بتواند عکس های با کیفیت عالی و ثبت جزئیات را با دقت انجام دهد. و در عین حال کار با آن ساده هم باشد.

علاوه براین دوربین عکاسی در کسب و کارهایی مانند استدیو عکاسی ،آتلیه دارها و کسانی که به تازگی میخواهند وارد دنیای عکاسی شوند نیاز هست.در آموزشگاه عکاسی و کلاس عکاسی دوربین عکاسی برای هر هنرجو مورد نیاز می باشد.ما در این مقاله سعی داریم که چند مدل دوربین عکاسی با کیفیت را که برای کسب و کارها و حرفه های مختلف کاربرد دارد به شما عزیزان معرفی کنیم.

انتخاب در مدل دوربین عکاسی

  • دوربین‌های کامپکت
  • دوربین‌های سوپر زوم
  • دوربین‌های DSLR
  • دوربین‌های بدون آینه

دوربین عکاسی حرفه ای

دوربی عکاسی و انواع آن

 

دوربین‌های کامپکت: دوربین عکاسی کامپکت ویژگی اصلی و مشترک آن‌ها، غیرقابل تعویض بودن لنز آن‌هاست. در میان این دوربین‌ها می‌توانید انواعی ساده با تنظیمات اتوماتیک و انواع پیشرفته با اندازه حسگر متوسط را بیابید.

هرچند امروزه با پیشرفت شگفت‌انگیز دوربین‌های گوشی های هوشمند، روند تولید دوربین‌های کامپکت اتوماتیک تقریباً متوقف شده اما دوربین‌های کامپکت پیشرفته با ابعاد کوچک و حسگر بزرگ، طرفداران بسیاری دارد. در این میان دوربین‌های کامپکت بدون آینه سردمدار دوربین‌های کامپکت بشمار می‌روند.

دوربین‌های سوپرزوم (BRIDGE): در بسیاری از تقسیم‌بندی‌ها، دوربین‌های سوپرزوم را در دسته دوربین‌های کامپکت قرار می‌دهند اما درواقع این دوربین‌ها بدلیل بدنه بزرگ‌تر (وحتی در اندازه یک دوربین DSLR متوسط) دیگر نمی‌توان یک دوربین کامپکت محسوب نمود.

مهمترین ویژگی این نوع دوربین عکاسی ، همانطور که از نام آن‌ها پیداست، توانایی زوم بالا و بزرگنمایی زیاد است، بطوری که بدست آوردن این مقدار بزرگنمایی با دوربین‌های پیشرفته DSLR اگر غیرممکن نباشد، اما بسیار بعید و پُر هزینه خواهد بود. کاربرد این دوربین‌ها در انواع عکاسی از راه دور مانند پرنده‌نگری، عکاسی حیات وحش و عکاسی نجومی است. توجه داشته باشید حسگر این دوربین‌ها معمولاً اندازه کوچکی دارد و برای استفاده از حداکثر میزان بزرگنمایی آن‌ها، استفاده از سه پایه الزامی است.در تصویر زیر، میزان بزرگنمایی یکی از این دوربین‌ها را می‌توانید ملاحظه کنید:

دوربین‌های DSLR: دوربین عکاسی DSLR که در بین عموم مردم به دوربین دوربین عکاسی حرفه ای می‌شناسند در صورتی که در میان این دوربین‌ها، انواع دوربین‌های آماتوری، نیمه پیشرفته و پیشرفته وجود دارند.

مطلب توصیه شده
عکاسی کودکان

نکته بارز این دوربین‌ها نسبت به دو گروه قبلی، امکان تعویض لنز آن‌ها برای کاربردهای مختلف است. به همین دلیل این نوع دوربین‌ها را می‌توانید در دست علاقه‌مندان آماتور، عکاسان خبری- ورزشی و عکاسان حرفه‌ای در آتلیه‌های عکاسی ببینید.

دوربین‌های ساده‌تر که دارای حسگری با ابعاد APS-C هستند برای امور روزمره و آماتوری استفاده می‌شوند، در صورتی که دوربین‌های حرفه‌ای دارای حسگر بزرگ‌تر فول فریم بوده و دارای ویژگی‌های خیره کننده‌ای مانند سرعت عکاسی پیاپی بالا، سیستم اتوفوکوس و نورسنجی پیشرفته و بدنه‌ای بسیار مقاوم هستند و البته با قیمتی بسیار بیشتر از انواع آماتوری.

انواع دوربین عکاسی

دوربین‌های بدون آینه: امروزه همه جا صحبت از دوربین‌های بدون آینه است و بنابر برخی اظهارنظرها، در آینده نزدیک این نوع دوربین‌ها جایگزین دوربین‌های DSLR خواهند شد. با حذف قسمت‌های مکانیکی مربوط به سیستم آینه، سازندگان دوربین توانستند مزیت‌های یک دوربین DSLR را در قالب یک دوربین با ابعاد کوچک‌تر و وزن کم‌تر ارائه کنند.

در این گروه نیز همانند دوربین‌های DSLR می توانید انواع دوربین‌های بدون اینه آماتوری با حسگر APS-C یا دوربین‌های حرفه‌ای فول فریم را بیابید.

تفاوت بارز دوربین‌های بدون آینه نسبت به دوربین‌های DSLR علاوه بر ابعاد و وزن کمتر، عدم وجود منظره‌یاب اپتیکی است. در این دوربین‌ها از منظره‌یاب الکترونیک که درواقع نوعی مانیتور کوچک است، استفاده شده که این امر برای برخی یک امتیاز و برای برخی دیگر یک نقطه ضعف محسوب می‌شود. همین امر باعث افزایش مصرف باتری بیشتر نسبت به انواع دوربین‌های DSLR شده است.

از طرف دیگر، وجود حسگر‌هایی با رزولوشن بالا، سیستم اتوفوکوس بر روی حسگر با تعداد نقاط فوکوس بسیار زیاد، سرعت عکاسی پیاپی بسیار سریع و امکانات فیلمبرداری برجسته، از مزیت‌های دوربین‌های بدون آینه محسوب می‌شوند.

ازنظر انتخاب لنز برای دوربین‌های بدون آینه، هم امکان استفاده از لنزهای اختصاصی معرفی شده برای این گروه از دوربین‌ها وجود داشته و هم می‌توانید با استفاده از مبدل‌ها، از لنزهای دوربین‌های DSLR نیز استفاده کنید. بازه قیمتی دوربین‌های بدون اینه با توجه به نوع آن‌ها در رده متوسط تا بالا قرار می‌گیرد و برخی از مدل‌های حرفه‌ای آن‌ها از مشابه دوربین‌های DSLR خود نیز گران‌تر هستند.

به عنوان مثال، دوربین بدون آینه کانن R3 قیمتی تقریباً معادل دوربین DSLR نیکون D6 دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا