آرایش و زیباییمقالات

ضدعفونی کردن قلم میکاپ

ضدعفونی کردن قلم میکاپ ، زمانی که شما روزانه به طور مرتب میکاپ و آرایش میکنید نیاز هست که حداقل هفته ای یکبار اقدام به تمیز کردن و ضدعفونی کردن لوازم آرایشی خود کنید. همه لوازم آرایشی به جز ریمیل به طور مستقیم با پوست صورت در تماس هستند.پوست صورت حساس ترین قسمت پوستی انسان می باشد.

زمانی که شما برس و قلمو آرایشی را به صورت خود میزنید احتمال دارد که میکروب های زیادی را به روی پوست خود منتقل کنید. به همین دلیل برای داشتن پوستی لطیف و سالم باید به ضدعفونی کردن قلم میکاپ و برس آرایشی اقدام کنید به طور مرتب مهم است چرا که وجود هر گونه آلودگی در این برس‌ها برای پوست مضر است.

برای پاک کردن قلمو هایی که برای لوازم آرایش‌های پودری مورد استفاده قرار می‌گیرند می‌توانید از چند روش ساده خانگی استفاده کنید، به خواندن این مطلب ادامه دهید تا یاد بگیرید چگونه قلمو هایی که برای آرایش استفاده می‌شود را به روشی مطمئن بشویید.

ترتیب و دفعات شستشو و ضدعفونی کردن قلم میکاپ

تمیز نگه داشتن قلمو و ضدعفونی کردن قلم میکاپ باعث صرفه جویی در زمان و انرژی هنگام شستن آنها می‌شود. قلموها که با بسیاری از محصولات، مانند پودر، کرم زیر ساز برخورد می‌کنند، به شستن مکرر بیشتری نسبت به قلموهایی که کمتر استفاده می‌شوند، نیاز دارند. برای شستشوی این قلمو و برس‌ها ترتیب زیر را برای شستشوی آنها رعایت کنید:

  • برس مخصوص کرم زیر ساز و پودر: هفته ای یک بار
  • برس مخصوص آرایش چشم و برس کانسیلر: هفته ای یک بار
  • برس‌های دیگر: ماهی یک بار

ضدعفونی کردن قلم میکاپ

روش اول:شستشوی برس‌های آرایشی با آب ولرم

از گرفتن آب زیر قسمت فلزی دسته خودداری کنید زیرا این کار چسبی که موها را به هم نگه می‌دارد، خراب خواهد کرد. آب را روی قلمو بگیرید تا اینکه اثر لوازم آرایش قدیمی را پاک کند. دقت کنید که موها عمودی به سمت پایین جریان آب خم شود. اگر آب با فشار وارد شود، ممکن است به قلمو آسیب بزند.

از آب داغ استفاده نکنید زیرا گرما ممکن است به قلمو آسیب بزند.

وقتی که آب به داخل مرکز برس سرازیر می‌شود، موها را حرکت داده و از هم جدا کنید.

روش دوم:آب و شامپو بچه

دیگر روش ضدعفونی کردن قلم میکاپ ، شستشوی برس‌ها و قلموهای آرایشی با شامپو بچه، مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله ابتدایی شستشو

ابتدا قسمت مویی قلم مو را در آب ولرم خیس کنید. سپس کاسه ای کوچک را با 1/4 فنجان آب و 1 قاشق چای خوری شامپو بچه پر کنید.

نیمه پایینی برس را با مخلوط بشویید و سپس از انگشتان خود استفاده کنید تا از قلمو هرگونه آلودگی یا آرایش را بشویید و دوباره آنها را در آب ولرم شستشو دهید. با انگشتان دست قلم مو را حالت دهید و بگذارید خشک شود.

اگر از کاسه استفاده نمی کنید، می‌توانید شامپو بچه را با استفاده از انگشتان به کار ببرید.

آرایش و کثیفی‌ها را با مالش ملایم و آب کف حاصل از شامپو بچه، با انگشتان بشویید.

تمیز کردن برس آرایشی با شامپو

پس از انجام مراحل شستشو با شامپو بچه، به ماساژ دادن موهای برس ادامه دهید، آنها را زیر آب بشویید تا کاملا پاک شود. شاید لازم باشد چندین بار قلمو را با آب بشویید تا تمیز شود. اگر بعد از آبکشی بسیار کدر به نظر برسد، باید قلمو را دوباره بشویید. قلمو کاملا تمیز نیست تا زمانی که آبی که از میان موها عبور می‌کند تمیز باشد.

قلمو را خشک کنید

از یک حوله برای پاک کردن رطوبت استفاده کنید. آن را به اطراف موهای خیس بپیچید و با انگشتان خود به آرامی آن را فشار دهید.

موهایش را دوباره شکل دهید

اگر موها شکسته باشد، باید تغییر شکل دهید. از انگشتان برای صاف کردن، پخش، برگرداندن موها به شکل اصلی خود استفاده کنید.

قلمو را رها کنید تا خشک شود

آنها را روی حوله نگذارید چرا که این می‌تواند باعث کپک شود. به جای آن، قلمو را روی پیشخوان، به طور آویزان قرار دهید.

روش سوم:تمیز کردن برس‌ها با روغن

اگر از قلم خود برای آرایش کرم استفاده می‌کنید، صابون و آب به تنهایی برای پاک کردن مواد آرایش کافی نخواهد بود. شما برای پاک کردن مواد آرایشی به کمی روغن نیاز دارید؛ به خصوص اگر مدتی روی قلم مو بوده است.

مطلب توصیه شده
لب روسی

کمی روغن روی دستمال کاغذی بریزید

دستمال کاغذی را تا کنید و قطره کوچکی از روغن روی آن بریزید. می‌توانید از روغن زیتون یا روغن بادام استفاده کنید. موهای قلمو را در روغن فرو کنید و بچرخانید. قلمو را در روغن خیس نکنید. قلمو را به آرامی به عقب و جلو روی دستمال حرکت دهید تا کثیفی از بین برود.

موهای برس را زیر آب ولرم بشویید

دقت کنید قلمو به سمت پایین در جریان آب خم شود. از مرطوب کردن دسته آن خودداری کنید زیرا می‌تواند باعث زنگ زدن آهن و یا شل شدن چسب درون آن شود. آب را از میان موها عبور دهید تا اینکه اکثر مواد آرایشی قدیمی را پاک کنید. از آب داغ استفاده نکنید زیرا گرما ممکن است به آن آسیب بزند.

با آب و شامپو قلمو را بشویید

اگر شامپو ندارید، می‌توانید به جای آن از صابون استفاده کنید. صابون را دم دست نگه دارید، ممکن است نیاز به استفاده بیشتر داشته باشید در بسیاری از موارد، باید قلمو را بیش از یک بار بشویید.

قلمو را در کف دست بچرخانید

قلمو را در شامپو فرو کنید. سپس قلمو را روی کف دست به آرامی با استفاده از حرکات دایره ای به چرخش در بیاورید. موهای باید به طور مداوم به پوست دست برخورد کنند. خواهید دید کف دست کثیف می‌شود. این به خاطر کثیفی‌های موهای قلمو است.

قلمو را زیر آب ولرم بشویید

در حالی که با شامپو و آب تمیز می‌کنید، از انگشتان برای ماساژ دادن موها استفاده کنید. این کار را تا زمانی که آب تمیز شود ادامه دهید. اگر قلمو خیلی کثیف است، ممکن است لازم باشد بیش از یک بار آن را بشویید. اگر آب خارج شده هنوز کدر است، برای بار دوم صابون بزنید، سپس دوباره با آب بشویید. ادامه دهید تا اینکه آبی که از میان قلم مو عبور می‌کند تمیز شود.

در صورت لزوم آن را خشک کنید و دوباره شکل دهید

زمانی که آب تمیز می‌شود، قلمو را از زیر آب بردارید و به آرامی، یک دستمال در اطراف موها ببندید. آب اضافی را با استفاده از انگشتان فشار دهید. دستمال را بردارید و در صورت نیاز قلمو را شکل دهید. می‌توانید این کار را با فشار دادن، باد زدن آنها، یا کشیدن آنها به یک نقطه انجام دهید. سعی کنید شکل اصلی را تا جایی که ممکن است بازسازی کنید.

قلمو را روی سطحی قرار دهید تا خشک شود

برس را روی دستمال قرار ندهید زیرا می‌تواند منجر به کپک زدن شود. در عوض، برس را بر روی پیشخوان یا میز به طور آویزان قرار دهید.

موهایش را پوش دهید

ممکن است برخی موها به هم چسبیده باشند، حتی پس از خشک شدن. اگر این اتفاق بیفتد، قلمو را بردارید و یک تکان سریع به آن بدهید.

چند نکته مهم

 

قلمو‌ها را عمودی هنگام خشک کردن نگه ندارید

آب به درون قلمو می‌رود و باعث زنگ زدن یا پوسیدگی می‌شود. همچنین می‌تواند باعث شود چسب آن از بین برود. زمانی که آنها به طور کامل خشک شدند، عمودی نگه داشتن آن ایمن است.

از سشوار یا اتو برای خشک کردن استفاده نکنید

گرمای شدید فیبرها را خراب خواهد کرد، حتی اگر فیبرها طبیعی باشند مثل موی سمور.

قلمو‌ها را در یک محوطه با تهویه خوب خشک کنید

اگر قلمو‌ها را در یک محوطه محصور مانند حمام خشک کنید قلمو ممکن است به اندازه کافی تحت جریان هوا نباشد که ممکن است باعث کپک شود. این باعث بد بویی می‌شود.

قلمو را به درستی نگهداری کنید

زمانی که برس‌های آرایشی خشک می‌شوند آنها را در فنجان عمودی نگه دارید و یا افقی قرار دهید؛ آنها را به سمت پایین نگذارید زیرا کج می‌شود. اگر می‌خواهید آنها را در کیف حمل کنید، به صورت افقی قرار دهید.

ضدعفونی کردن قلم میکاپ را جدی بگیرید

قبل از اینکه برس‌های آرایشی را خشک کنید، بین شستشو آن را با محلول سرکه و آب ضدعفونی کنید. نگران نباشید بوی تند سرکه به محض خشک شدن موها از بین می‌رود. یک کاسه یا یک فنجان را با دو قسمت آب و یک قسمت سرکه پر کنید قلمو را در محلول تمیز کنید اما از مرطوب کردن قسمت فلزی خودداری کنید.

این مطلب برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا