آرایش و زیبایی

خطرات ژلیش ناخن

خطرات ژلیش ناخن ، ژلیش ناخن روش زیبایی ناخن های دست که طرفداران خیلی زیادی دارد و چندسالی هست که خانم ها از این روش به جای لاگک معمولی استفاده میکنند . هم دوام بیشتری دارد و هم عمر طولانی تر!  میشه گفت ده روز یا بیشتر روی ناخن می ماند، اما لاک معمولی که ممکن است بعد از دو تا سه روز ناپدید شود!

ژلیش درخشندگی طولانی مدت را روی ناخن هایتان ایجاد می کند اما آیا ناخن های شما را خراب می کند؟ انتخاب لاک ناخن معمولی گاهی اوقات اتلاف وقت به نظر می رسد، زیرا رنگ به راحتی از بین می رود. ژلیش یک روش ماندگار است اما خب قطعا هزینه بیشتری هم دارد و احتمالا عوارضی که لازم است بدانید.

مراقب نور UV باشید

استفاده از ژلیش با استفاده از یک لاک معمولی متفاوت است، به استثنای فرآیند قرار دادن ناخن ها در زیر لامپ های ساطع کننده اشعه ماوراء بنفش؛ تنها مشکل همینجا است که این لامپ ها را نباید دست کم گرفت، حتی اگر زمان استفاده از آن ها کوتاه باشد زیرا پرتو های UVA در این دستگاه بسیار قوی تر از تابش خورشید ساطع می شود. پس بهتر است در تایم طولانی از آن استفاده نکنید.

اثرات اشعه یو وی روی ناخن

فقط اشعه ماوراء بنفش نیست که مضر است. ناخن کار هم بسیار مهم است که باید به مدت زمان کار خیلی توجه داشته باشد. هر گونه تغییر در این متغیر ها و یا مراحل می تواند منجر به صیقل دادن بیش از حد سطح ناخن شود که برداشتن آن بسیار مشکل می شود. ژلیش باید با خیس کردن ناخن با استون انجام گردد. در غیر این صورت بسیار آسیب زا خواهد بود.

ژلیش ناخن های شما را ضعیف کند

شواهدی وجود دارد که نشان می دهد فرایند ژلیش می تواند منجر به کم آبی و نازک شدن ناخن شود. در یک مطالعه در مورد خطرات ژلیش ناخن ، ضخامت ناخن قبل و بعد از ژلیش اندازه گیری شد و نازک شدن آن به اثبات رسید. استون خود باعث نازک شدن ناخن می شود اما لاک ژل نیز ممکن است در این فرآیند نقش داشته باشد.

لاک ژل را خیلی آرام جدا کنید

از دیگر خطرات ژلیش ناخن ، برداشتن لاک ژل لزوماً به معنای نابودی کامل ناخن نیست. در بیشتر موارد، تکنسین های ناخن ژل های نرم را با فرآیند خیساندن استون حذف می کنند. به آرامی سطح ناخن را بکشید تا باعث شکستن لایه بیرونی ژل شود. بعد، یک تکه کوچک پنبه آغشته به استون را روی ناخن بگذارید و با فویل بپوشانید. بعد از 7 تا 10 دقیقه، ژل باید جمع شود.

خطرات ژلیش ناخن
 

زیاد ژلیش نکنید

انجام ژلیش هر چند وقت یکبار بسیار خوب است اما بهتر است که سم زدایی های بعد از ژلیش را به صورت متناوب انجام دهید تا ناخن های خود را آب رسانی و ترمیم کنید.

ناخن های خود را بعد از ژلیش مرطوب کنید

بعد از برداشتن ژلیش، باید از مرطوب کننده استفاده کنید. ناخن های تان را در لوسیون گرم حاوی ویتامین E خیس کنید و تا آنجا که ممکن است از روغن کوتیکول استفاده کنید. می تواتید پارافین تراپی هم انجام دهید زیرا این کار به ترمیم هرگونه آسیب و تقویت ناخن ها کمک می کند.

مطلب توصیه شده
بالم گیاهی در زیبایی
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا