آرایش و زیبایی

مدل مو متناسب با چهره

کوتاهی مو و تاثیر آن در چهره

مدل مو متناسب با چهره ،  چهره هر فرد با شخصی دیگر متفاوت و متمایز می باشد .یکی دارای چشمانی درست و یا صورت گرد یا گوش های بزرگ و… می باشد ، هریک از این ویژگی ها منحصر به فرد بوده و زیبایی و جذابیت خاص خودشان را دارند.

کوتاهی موها ممکن است تأثیرات مختلفی بر روی چهره داشته باشد، به طور کلی باید گفت که تأثیرات آن به صورت فردی متفاوت است و بستگی به شکل چهره، محدوده کوتاهی مو و سبک مو دارد.

نوع کوتاهی مو می تواند چهره را بزرگتر و بلندتر به نظر بیاورد. برای مثال، کوتاهی موی صاف و بدون لایه برای فردی با چهره دایره ای که می خواهد چهره خود را کوچکتر به نظر بیاورد، مناسب نیست. با این حال، کوتاهی موی لایه دار می تواند به فردی با چهره دایره ای کمک کند که چهره اش را بلندتر به نظر بیاورد.

در نتیجه کوتاهی موها می تواند نقاط قوت و ضعف چهره را بیشتر برجسته کند، بنابراین قبل از تصمیم گیری برای کوتاهی مو، بهتر است با مرتبط با تخصص زیبایی مشورت کنید و در نظر داشته باشید که انتخاب بهترین طرح مویی برای شما باید به شکل چهره، سبک و سلیقه شما بستگی داشته باشد.

کوتاهی مو

انواع چهره ها 

چهره با مدل چانه کشیده : مدل مو هایی که کوتاه تر از گوش هایتان باشد، اصلا برای چانه کشیده مناسب نیست. به جای آن شما می توانید موها را کمی حالت دار، چندلایه و فر کنید تا توجه بیشتری به موهایتان جلب شود و کسی به چانه شما فکر نکند؛ همچنین موهایتان حجیم تر نشان داده شود.

چهره با بینی بزرگ : مدل مویی را انتخاب کنید که صورت شما را پرتر نشان دهد‌ و در نتیجه بینی ‌تان کوچکتر به نظر می رسد؛ بنابراین از مدل مو های خیلی کوتاه یا خیلی صاف خودداری کنید که صورت تان را باریک و بینی تان را بزرگتر می کند.

انواع فرم صورت

مدل صورت با پیشانی بلند : موی بلندی که در اطراف صورت هم پراکنده باشد، برای کسانی که پیشانی بزرگی دارند، مناسب است. در واقع روی پیشانی آن ها را می‌ گیرد و از بزرگ نشان دادن بیش از حد آن جلوگیری می کند.

صورت با چشمان ریز : از مدلی که حجم موهایتان را کم نشان می دهد، خودداری کنید. مدل مو هایی را انتخاب کنید که روی چشم و پیشانی شما را به طور کامل نپوشاند، مثلاً مدل موی پیکسی می تواند مدل مناسبی برایتان باشد.

چهره با صورت گرد : اگر صورت خیلی گردی دارید و می‌ خواهید صورتتان کشیده‌تر به نظر برسد، باید از موهای ویو شده یا هایلایت بالیاژ استفاده کنید تا حجم بیشتری در قسمت بالای موهایتان پیدا کند. بهتر است از مدل مو هایی که صورتتان را پر نشان می دهد؛ خودداری کنید.

صورت مستطیلی و کشیده : اگر که صورت لاغری دارید، معمولاً بینی، چانه و گردنتان برجسته‌تر نشان می دهد و بعضی از مدل ها را نباید انتخاب کنید، زیرا صورتتان را کشیده‌تر می کند. موی بلند یا صاف برای شما توصیه نمی‌ شود؛ بلکه باید مدل مو هایی را انتخاب کنید که صورتتان را پهن تر نشان دهد.

مطلب توصیه شده
آموزش خط چشم

گوش بزرگ : برای مدل مو متناسب با چهره با گوش های بزرگ پنهان کردن گوش های بزرگ کار سختی نیست؛ به شرطی یک مدل موی مناسب را انتخاب کنید. مدل مویی که انتخاب می کنید، باید حجم کافی داشته باشد و در کناره های صورتتان کاملا پر حجم نشان داده شود.

علاوه براینکه مدل مو متناسب با چهره تاثیر زیادی بر زیبایی چهره دارد و میتواند تا حدودی نواقص صورت را برطرف کند ، سالم بودن مو و مراقبت از آن هم تاثیر به سزایی در زیبایی چهره دارد. روش های مراقبت از مو را میتوانید در لرن آپ مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا