آرایش و زیباییگریم و میکاپ

آرایش مناسب خانم های سن بالا

آرایش مناسب خانم های سن بالا ، این اشخاص عزیز به منظور حفظ زیبایی بیشتر باید نکات مختلفی را در آرایش و میکاپ راعایت کنند. تا علاوه بر جوانتر کردن چهره خود از آسیب به پوست خود نیز جلوگیری کنند.

حتما خانم های زیادی را دیدید که علاوه برا اینکه سن زیادی دارند اما چهره ای شاداب و سرحال دارند ، در این مطلب میخواهیم راهکارهای مناسب برای میکاپ زیبا را با هم مرور کنیم.

نکات آرایش مناسب خانم های سن بالا

نکات مناسب میکاپ خانم های سن بالا

آرایش مناسب برای سن های بالا معمولاً باید به شیوه هایی باشد که چهره را جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر بیاورد.می توانید از روش های زیر استفاده کنید:

1- استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا: استفاده از کرم های ضد آفتاب با SPF بالا می تواند پوست را در برابر اشعه های خورشید محافظت کند و جلوی پیری پوست را بگیرد.

2- استفاده از فوندانت با کاوریته بالا: استفاده از فوندانت با کاوریته بالا می تواند علائم پیری و لک های پوست را پنهان کند و پوست را صاف و جوان تر به نظر بیاورد.

3- استفاده از رژ لب: استفاده از رژ لب با رنگ های جذاب و متنوع می تواند به صورتی زنده و شاداب به چهره بپاشد.

4- ایجاد روشنایی در نقاط مناسب: استفاده از رژ گونه و هایلایتر در نقاط مناسب چهره می تواند به چهره جوان تر و شاداب تری ببخشد.

5- استفاده از رنگ های طبیعی و نرم: استفاده از رنگ های طبیعی و نرم برای سایه، رژ گونه و رژ لب می تواند به پوست نرم و ملایمی نیز کمک کند.

6- نظافت پوست: تمیزی و نظافت پوست می تواند از علائم پیری و خشکی پوست جلوگیری کند. بهتر است از محصولات خالص کننده و مرطوب کننده مناسب برای پوست استفاده شود.

در کل،برای  آرایش مناسب خانم های سن بالا، بهتر است از محصولات کم تحرک، طبیعی و سبک استفاده شود تا پوست در برابر آسیب های بیشتری در برابر عوامل زیست

کاهش سن با میکاپ مناسب

مواد آرایشی مناسب و کاربردی 

کاربرد پرایمر : پرایمر سطح پوست را صاف و یکدست می کند و باعث ماندگاری بیشتر آرایش می شود. همچنین می توانید از انواع پرایمر های رنگی به عنوان کرم پودر و مرطوب کننده هم استفاده کنید.

استفاده از کرم پودر گیاهی و سبک : هرگز از کرم پودرهای سنگین یا پنکک های سنگین استفاده نکنید، زیرا شبیه کسانی می شوید که یک ماسک غیرطبیعی روی صورت شان گذاشتند. به جای آن سعی کنید که کرم پودرهای سبک را به کار بگیرید که ظاهری طبیعی تر را برای شما ایجاد می کند.

استفاده از کانسیلر : اگر بجای پنکیک از کرم پودر استفاده می کنید، پس کانسیلر را بعد از کرم پودر فراموش نکنید. کانسیلر را باید قبل از کرم پودر استفاده کنید

زمانی که کرم پودر می زنید، دقیقاً متوجه می شوید که کجای پوست نیاز به کانسیلر دارد و در نتیجه در استفاده از لوازم آرایش زیاده روی نمی کنید و همه چیز طبیعی تر به نظر می رسد.

کاربرد مناسب کانسیلر در صورت : برای آرایش مناسب خانم های سن بالا کانسیلر را باید در بالای گونه استفاده کنید، نه اینکه آن را دقیقاً زیر چشم بزنید.

مطلب توصیه شده
مراقبت از مو سفید

انجام این کار باعث می شود که نور به بالای گونه ها بتابد و هرگونه تیرگی را در زیر چشم پنهان کند. دقیقا صاف جلوی آینه بایستید.

چانه خود را در آینه ببینید و کم کم به سمت بالا بیایید. انجام این کار باعث می شود که بالای گونه ها را بهتر پیدا کنید و بدانید که دقیقا لکه های تیره کجا هستند و کانسیلر را کجا استفاده کنید.

میکاپ برای سن بالا

استفاده از ریمل : از آنجایی که می خواهید مژه های پرپشتی داشته باشید و خیلی به دنبال فر کردن یا بلند کردن مژه نیستید، بنابراین باید از ریمل های استفاده کنید که مژه های تان را ضخیم تر و پرپشت تر نشان دهد.

کاربرد رژگونه در قسمت پایینی گونه ها :می توانید از رژگونه کرمی هم استفاده کنید، به شرطی که از یک براش کمک بگیرید و آن را روی سیب گونه هایتان بزنید. کمی لبخند بزنید تا محل صحیح را پیدا کنید.

در آرایش مناسب خانم های سن بالا شاید سیب گونه ها پایین تر از آن چیزی است که فکر می کنید اما این تکنیک باعث می شود که درست ترین ناحیه را پیدا کنید و چین و چروک ها کمتر نشان داده شود و بیشتر توجهات به سمت چشمان شما برود.

داشتن لب های زیبا و طبیعی : اول از همه مقداری هایلایتر بالای لب بزنید سپس یک خط لب طبیعی با مداد بکشید. خط لب بیشتر باید به سمت گوشه خارجی متمایز باشد تا این که به سمت داخل بیاید.

انجام این کار باعث می شود که لب های شما بزرگ تر و حجیم تر نشان داده شود و آرایش لبت ان مدت زمان طولانی تری باقی بماند.

همچنین شما میتوانید برای آماده سازی پوست و ایجاد طراوت بیشتر قبل از آرایش و میکاپ از ماسک های روزانه استفاده کنید و شادابی را برای پوست خود ایجاد کنید. شما میتوانید نحوه آموزش میکاپ را در لرن آپ مطالعه کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا