آرایش و زیبایی

اشتباه آرایشی زمان عکاسی

اشتباه آرایشی زمان عکاسی ، نحوه میکاپ و آرایش شما تاثیر زیادی در عکاسی و نتیجه آن دارد. زیباتر شدن شما و گرفتن عکس های بهتر دلیل این نبست که شما آرایش غلیظی را در چهر خود پیاده کنید. زیرا تاثیرمنفی در عکاسی دارد.

آنچه از آرایش خود در آینه می بینید با آنچه در عکس دیده می شود، متفاوت است، پس برای این که بخواهید در عکس زیبا باشید، نوع آرایشتان باید متفاوت باشد.

ما در این مطلب به شما کمک میکنیم که فاکتورهای آرایشی را هنگام عکاسی رعایت کنید تا بتوانید بازخورد بهتری در عکاسی از چهره خود داشته باشید. با ما همراه باشید.

اشتباه آرایشی زمان عکاسی

نکات آرایشی در عکاسی

میکاپ برای عکاسی باید طوری باشد که نورهای فلاش و روشنایی روی صورت شما آن را به خوبی نشان دهند. در ادامه چند نکته برای ایجاد میکاپ مناسب برای عکاسی آورده شده است:

1- پوست صاف و بدون چروک: پوست صاف و بدون چروک برای عکاسی بسیار مهم است. این مسئله با استفاده از فوندانت با کاوریته بالا، پنهان کردن لک ها و علائم پیری، و استفاده از پودر ضد براقی که از تابش نورهای فلاش جلوگیری می کند، امکان پذیر است.

2- چشمان جذاب و برجسته: استفاده از لاینر چشم و ماسکارا می تواند چشمان شما را جذاب و برجسته نشان دهد. همچنین، استفاده از رنگ های داغ و جذاب برای سایه چشم نیز می تواند به تصاویر شما زنده و جذابیت بخشد.

3- لب های جذاب: استفاده از رژ لب با رنگ های جذاب و متنوع می تواند به صورتی زنده و شاداب به چهره بپاشد.

4- تمیز کردن و نظافت پوست: تمیز کردن و نظافت پوست می تواند باعث برجسته شدن جزئیات چهره شما در عکس های بعدی شود. پاکسازی پوست و استفاده از محصولات مرطوب کننده قبل از آرایش می تواند به آرایش شما کمک کند تا روی پوست بهتر نشیند.

5- آرایش متناسب با رنگ پوست: یکی دیگر از اشتباه آرایشی زمان عکاسی انتخاب رنگ های  نامناسب برای پوست است. در انتخاب رژ لب، رژ گونه و سایه چشم به رنگ هایی که با رنگ پوست شما هماهنگ هستند، توجه کنید.

نکات آرایشی در عکاسی

کاربرد بیش از حد کانسیلر

همه افراد علاقه دارند که نقاط تیره روی پوست مان را بپوشانند به همین دلیل از کانتور روشن کننده زیر چشم هایمان استفاده می کنیم اما گاهی اوقات استفاده از کانسیلر به شکل افراطی انجام می شود.

در چنین حالتی می توانید از اصلاح کننده رنگ استفاده کنید تا کانسیلر بیش از حد داخل عکس خودنمایی نکند ، زیرا باعث ایجاد لکه های خشک روی صورت داخل عکس می شود. به جای آن می توانید تیرگی ها را با اصلاح کننده رنگ قرمز بپوشانید.

استفاده از پنکیک نامناسب

شما در کاربرد پنکیک باید دقت کنید که آن را به خوبی محو کنید زیرا اگر کمی پودر روی پوست تان باقی بماند، شاید داخل آیینه مشخص نباشد اما قطعاً داخل عکس تان خودنمایی می کند و صورت شما حالت کیکی و پودری پیدا می کند .

مطلب توصیه شده
بهترین ماسک های روشن کننده

پس مراقب باشید که هیچ پودری روی صورت تان باقی نمانده باشد.

براش نامناسب

یکی دیگر از اشتباه آرایشی زمان عکاسی این است که هر ماده آرایشی که استفاده می کنید، باید به خوبی روی صورت تان محو شده باشد.

شاید زمانی که در نور اتاق هستید، همه چیز خوب باشد اما داخل عکس اصلاً این طور به نظر نمی رسد . پس مراقب باشید که کانتور را به طور کامل روی صورت خود محو کنید .

میکاپ خیس و چرب

باید مراقب باشید چربی ، رطوبت و هیچ گونه خیسی روی صورت شما خودنمایی نکند . هنگامی که چربی و روغن آرایش شما زیاد باشد، بعضی از قسمت های صورت تان داخل دوربین کاملاً برق می زند که نشان می دهد صورت چرب است.

خطاهای آرایشی

رژ لب بی کیفیت

لب های مات با آرایش مات معمولاً مدت زمان طولانی تری آرایش خود را روی خودشان نگه می دارند اما باید مراقب باشید که لب هایتان داخل دوربین حالت گچی پیدا نکند .

باید سعی کنید به لب های خود ابعاد مختلفی بدهید. همیشه از خط لب استفاده کنید و آن را به خوبی روی لب هایتان محو کنید؛ در غیر این صورت انگار که گچ روی لب های تان ریخته است.

ریمل نامناسب

حتما برای شما هم اتفاق افتاده که مقداری از ریمل زیر چشم هایتان می ریزد. اگر این اتفاق بیفتد، شاید در دنیای واقعی خیلی مهم نباشد اما داخل عکس به شدت بد جلوه می کند . پس باید مراقب باشید که هیچ آرایشی زیر چشم تان باقی نمانده باشد.

در عکاسی علاوه بر اینکه گروه عکاسی باید حرفه ای باشند و دوره های آموزش عکاسی را گذرانده باشند تا بتوانند نتایج خوبی به شما ارائه دهند خود شما نیز باید فاکتورها مهمی را رعایت کنید تا بتوانید تصویر بهتر و آراسته تری در عکس داشته باشید.

رعایت نکاتی مثل نحوه مناسب میکاپ ، استایل مناسب مو ، استایل مناسب لباس و انتخاب اکسسوری های مناسب به محیط باعث می شود پس از پایان کار حس رضایت از عکاسی داشته باشید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا