گریم و میکاپآموزش

آموزش گریم و میکاپ

آموزش گریم از جمله پرتقاضاترین خدمات آموزشی است که توسط مجموعه های بسیاری ارائه می‌شود. حرفه گریم و میکاپ جزء حرفه های بسیار پر درآمد خصوصاً در کشورمان است به همین علت متقاضیان زیادی، که اکثراً نیز خانوم ها هستند، خواستار یادگیری این حرفه هستند.

افراد به واسطه استفاده از لوازم آرایشی به خوبی می‌توانند زاویه های صورت خود را تغییر داده و قسمت هایی از چهره‌شان را بهبود ببخشند. اما تمامی این تغییر و تحولات صرفاً بخاطر استفاده از لوازم آرایش با کیفیت و اصل میسر نمی‌شود، بلکه گریم و نکات و ترفندهای مربوط به آن است که باعث چنین تحولاتی گشته است.

با اینکه کیفیت لواز آرایشی بکار گرفته شده در نتیجه کار میتوانند تاثیر گذار باشد، اما این هنر دست و حرفه‌ای بودن گریمور و میکاپ آرتیست است که موجب این تغییرات می‌گردد. در ادامه به نکات و ترفندهایی می‌پردازیم که با رعایت آنها میتوانید یک سیمای نسبتاً عالی و متعادل را بوجود آورید.

آموزش گریم 2023

وسایل لازم برای آموزش گریم

برای آموزش گریم و میکاپ مسلماً به ابزار و وسایل این منظور احتیاج دارید. از جمله وسایل مهم برای گریم کردن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرایمر: این وسیله کمک می‌کند تا پوست شما پس از آرایش گریم صورت، صاف به نظر برسد و آرایشتان در تمام طول روز ثابت باقی بماند.
  • کرم پودر: مهمترین لوازم آرایش است که انتخاب آن باید براساس نوع پوست و رنگ صورت انجام گیرد. کرم های مخصوصی نیز به عنوان «کرم گریم» در بازار وجود دارد.
  • کانسیلر: از این لوازم برای محو کردن آکنه، لک و تیرگی های پوستی در آرایش گریم استفاده میشود.
  • هایلایتر: از وسایل مورد نیاز گریم می‌باشد که به برجسته سازی برخی نقاط صورت کمک می‌کند.
  • پالت های کانتورینگ: پالت های کانتورینگ از اساسی ترین لوازم گریم محسوب می‌شوند. ای پالت ها معمولا حاوی دو یا چند رنگ هستند و در همه آن ها حداقل یک رنگ خیلی روشن و خیلی تیره وجود دارد. هم رنگ های روشن و هم تیره در آرایش کاربرد دارند. در صورت عدم دسترسی به این پالت می‌توانید از سایه ی چشم قهوه ای و بژ استفاده نمایید.
  • اسپری فیکس (فیکساتور): باعث تثبیت گریم شما در طول روز میشود.
  • انواع براشآرایشی: براش های لازم برای یک گریم ساده شامل براش صورت (برای استفاده پایه)، براش کوچک زاویه دار و کرکی (برای کانتورینگ)، براش فن (برای هایلایت) و یک پد آرایشی هستند.

گریم صورت

برای آموزش گریم صورت ابتدا باید صورت را برای گریم آماده کرده و سپس باتوجه به نوع فرم صورت آنرا گریم نمایید. برای آماده سازی صورت، ابتدا پوست خود و یا کسی که میخواهید گریمش کنید را خوب بشویید تا کاملاً تمیز شود و هیچ گونه چربی و آلودگی بر روی پوست صورت باقی نماند.

پس از خشک شدن صورت، ابتدا از پرایمر بر روی پوستتان استفاده نمایید. پرایمر باعث بسته شدن منافذ پوست شده و کمک می کند تا پوستتان صاف ‌تر شود؛ از این طریق پوست حالتی طبیعی‎ به خود می‌گیرد. علاوه بر آن استفاده از پرایمر باعث افزایش دوام و ماندگاری آرایش روی صورتت می‌‌شود. از کانسیلر برای محو کردن جوش ها و روشن کردن قسمت های تیره استفاده کنید.

آموزش گریم
آموزش گریم

حال نوبت به گریم صورت می‌رسد. برای این منظور ابتدا باید از کرم پودری که متناسب با جنس و رنگ پوستتان است استفاده کنید و برای زاویه دار کردن چهره‌تان، از کانسیلر و کانتور بکار بگیرید. کانسیلر و کانتورینگ همان مراحل گریم صورت محسوب می‌شود. این فرایند باید باتوجه به نوع فرم صورت انجام گیرد. انواع فرم صورت عبارتند از: قلبی، گرد، مربع، مثلثی، کشیده، بیضی، الماسی.

گریم بینی

در این قسمت از آموزش گریم، نوبت به گریم بینی می‌باشد. نحوه درست و صحیح گریم بینی بسیار بر روی چهره تاثیر می‌گذارد. تفاوتی نمی‌کند فرم بینی شما گوشتی، بزرگ و یا دراز باشد، بواسطه گریم صحیح میتوانید فرم زیباتری را برای بینی خود ایجاد نمایید.

برای این منظور ابتدا باید از کانتوری که دو تا سه درجه از رنگ پوستتان تیره‌تر است بکار ببرید. با استفاده از کانتور در دو طرف پل بینی، یک خط صاف و نازک از بالا تا پایین بکشید. این خط باید نازک بوده و از بالا به نزدیکی ابتدای ابروها و از پایین به نوک بینی امتداد داده شود.

اگر نوک بینی شما حالت افتاده دارد، زیر بینی را هم به شکل هفت، خط تیره ای بکشید. کمی کانسیلر یا هایلایتر را میان دو خط موازی رسم شده کشیده تا آن قسمت روشن‌تر شود. همچنین کمی نوک بینی خود را روشنتر نمایید. در آخر با استفاده از براش تخت و نسبتا کوچک، قسمت های تیره و روشن را محو نمایید.

آموزش گریم فک و گونه

با پیروی از نکات آموزش گریم فک و گونه میتوانید صورت خود را زاویه دارد کنید. برای گریم فک، با استفاده از پالت کانتور خود قسمت زیر فک تا خط فک را خط بکشید و این کار را تا بخش ارتباطی فک با گردن ادامه دهید. سپس بوسیله با قلمویی تمیز زیر گردن و فک را برس بزنید تا کانتور پخش و محو شود.

سپس قسمت بالای فک بجز چانه و نواحی اطراف آن را برجسته و هایلایت کنید. این کار باعث می‌شود طرفین فک پایین برجسته‌تر و زاویه دار ظاهر شود. اگر شما نواحی چانه را رنگ و هایلایت کنید، چانه به سمت جلو و بزرگ تر به نظر می‌رسد.

برای گریم گونه، خطی موازی و زیر استخوان گونه با استفاده از کانتور بکشید. این خط باید تقریبا از کنار گوش تا وسطای لپ ادامه داشته باشد. سپس با استفاده از براش آنرا به سمت بالا پخش کنید. اینکار باعث میشود گونه شما برجسته‌تر دیده شود.

برای رژ گونه زدن نیز ابتدا با دهان بسته لبخند بزنید؛ در این حالت قسمت هایی از گونه شما که برجسته می‌شود نواحی لازم برای رژگونه زدن است. این بخش ها را رژ گونه زده سپس آنرا تا خط رویش مو پخش کنید تا طبیعی به نظر برسید. پخش کردن باید با حرکت های نیمه هلالی روی استخوان گونه انجام گیرد.

گریم و میکاپ لب

نحوه چگونگی میکاپ لب از دیگر مراحل بسیار مهم در آموزش گریم می‌باشد. زیبایی لب تاثیر بسزایی در کل چهره می‌گذارد. هدف از گریم کردن این بخش برجسته نشان دادن لب ها می‌باشد. برای این منظور ابتدا لب ها را با استفاده از یک بالم لب یا روغن لب مرطوب کنید. اگر لب ها پوسته پوسته بود، می‌توانید ابتدا اسکراب مناسب لب استفاده نمایید، سپس بالم لب بزنید. کمی اجازه دهید رطوبت جذب لب ها شود.

مداد لبی به اندازه یک تا دو درجه تیره‌تر از رژ لبتان انتخاب کنید و با استفاده از آن خط لب بکشید. داخل لب را نیز را با مداد لب پر نمایید. پس از آن به کمک یک کانسیلر یا هایلایتر قسمت هفت بالای لب را روشن نمایید. این کار کمک می‌کند تا لب بالا پرحجم تر نمایان شود.

همچنین قسمت وسط پایین لب را تیره کنید تا خطای دید ایجاد شود. به طوری که باعث میشود چنینی بنظر برسد که لب روی پوست سایه انداخته است. حال میتوانید از رژ لب استفاده کنید. در آخر کمی وسط لب را با هایلایتر روشن کرده و از براق کننده لب استفاده نمایید.

گریم چشم

گریم صورت و آرایش چشم دارای فرایند بسیار ساده و راحتی میباشد. این پروسه در دو مرحله صورت می‌گیرد. برای این منظور ابتدا به کمک لولایت روی چروک ها و پلک چشمتان سایه بزنید و به خوبی آن را پخش کنید. بعد زیر ابرو را با استفاده از قلموی آغشته با هایلایت، روشن نمایید.

4.9/5 - (19 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا