کلاس عکاسی

راز داشتن پوست زیبا

راز داشتن پوست زیبا را در این مقاله مطالعه کنید ، ماسک زدن به صورت یک روش عالی است برای جلوگیری از نشستن گرد و غبار و برنزه شدن پوست. اما نمی‌توانید هر جا روی صورت ماسک بزنید، درست است؟ با توجه به آلودگی محیط، پیشگیری از آسیب ناشی از ذرات گرد و غبار با استفاده از ماسک ها غیرقابل انجام است.

همچنین، عوامل دیگری نیز می‌توانند منجر به تیره شدن پوست شوند، از جمله زخم‌ها، اکنه، هورمون‌ها، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و ژنتیک. اگر نگران تیرگی پوست و لکه‌های روی آن هستید، کارشناسان توصیه می‌کنند از کرم‌ها و داروهای تایید شده توسط FDA برای مراقبت از پوست استفاده کنید.

ما به شما با معرفی بهترین کرم‌ های روشن ‌کننده پوست کمک می‌کنیم بفهمید از چه محصولی متناسب با پوست تان استفاده کنید. کرم‌ های روشن ‌کننده پوست با کاهش ملانین در سلول‌ های پوست تان عمل می‌ کنند. این رنگدانه مسئول رنگین کردن پوست شما است. کرم‌ ها برای روشن کردن پوست، سلول ‌های ملانوسیتی را کاهش می ‌دهند. کرم روشن ‌کننده را می ‌توان روی کل صورت و برای کاهش لکه ‌ها و روشن کردن رنگ پوست استفاده کرد.

راز داشتن پوست زیبا

بعضی از بیماری‌ها از جمله ملاسما، عدم تعادل هورمونی و التهاب پس از هایپرپیگمنتاسیون باعث تیره شدن پوست می‌شوند. کرم‌ها در اینجا به کار می‌آیند. برخی از مزایای استفاده از کرم‌های روشن‌کننده پوست شامل کاهش رنگدانه‌های تیره، کک و مک و زخم‌های ناشی از آکنه است.

لازم به ذکر است که محصولات آرایشی روشن‌ کننده یا همان کانسیلر ها بر روی سطح پوست کار می‌ کنند و نه بر روی سلول‌ های پوست. آن ها موقتا لکه‌ های تیره و زخم ‌ها را پنهان می ‌کنند اما درمان شان نمی ‌کنند.
کرم‌ هایی که در جدول زیر فهرست شده ‌اند، کمک تان می ‌کنند تا پوست صورت را به طور دائمی سفید و روشن کنید. البته متخصصان توصیه می‌ کنند از کرم‌ های روشن ‌کننده ‌ای که حاوی موادی مثل هیدروکینون، کورتیکو استروئید ها و جیوه هستند، استفاده نکنید زیرا برای سلامت پوست مضر می باشند.

راز داشتن پوست زیبا و روشن

1- مصرف میوه‌ها و سبزیجات: مصرف میوه‌ها و سبزیجات باعث ارائه ویتامین‌ها، مواد مغذی و آنتی‌اکسیدان‌های مورد نیاز برای پوست می‌شود. برخی میوه‌ها و سبزیجات مانند توت، پرتقال، گوجه‌فرنگی و برگ سبز دارای خاصیت روشن‌کنندگی و آبرسانی پوست هستند.
2-مصرف غلات کامل: غلات کامل شامل برنج قهوه‌ای، نان ونیزله‌های تمام‌تنه و سایر غلات کامل غنی از مواد مغذی مانند فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند که به سفید شدن پوست کمک می‌کنند.
3. استفاده از محصولات لبنی: محصولات لبنی مانند پنیر سفید، ماست و دوغ دارای کلسیم و ویتامین D هستند که برای سفید شدن و نگهداری سلامت پوست مهم هستند.
4-مصرف روغن ماهی: روغن ماهی حاوی اسیدهای چرب امگا-3 است که به سلامت پوست کمک می‌کند. می‌توانید روغن ماهی مانند ماهی سالمون، ماهی تون مرکوری و ماهی ماکرل را به تغذیه‌ی روزانه خود اضافه کنید.
5-مصرف آب کافی: مصرف آب کافی برای حفظ رطوبت و ترطیب پوست بسیار مهم است. باید روزانه حداقل 8-10 لیوان آب میل کنید.
6-اجتناب از مصرف غذاهای چرب و آبپزشکی: مصرف غذاهای چرب و پرچربی‌ها، آبپزشکی و غذاهای پرپودر و کنسروی می‌تواند به تیرگی و غلظت پوست منجر شود. برای سفید شدن پوست، به جای آن‌ها از غذاهای سالم و تازه و پخته شده استفاده کنید.
استفاده از این نکات تغذیه‌ای همراه با مراقبت مناسب از پوست می‌تواند در سفید و درخشان شدن آن کمک کند، اما در نظر داشته باشید که هر پوست بدن دارای خصوصیات و ویژگی‌های خود است و نتایج ممکن است بین افراد متفاوت باشد. در صورت نیاز، مشاوره یک تغذیه‌شناس یا پزشک متخصص را جستجو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
مطلب توصیه شده
دوربین عکاسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا