دسته‌بندی نشده

افزایش عمر باتری گوشی تا دو برابر

افزایش عمر باتری گوشی تا دو برابر به راحتی با انجام روش هایی که آموزش می دهیم امکان پذیر است.مشکل باتری گوشی‌ها، یکی از مسائلی است که بسیاری از کاربران با آن روبرو هستند. با گذشت زمان و استفاده مداوم از گوشی، عمر باتری آن کاهش می‌یابد و کاربران مجبور می‌شوند به طور مکرر آن را شارژ کنند.

اما با رعایت تعدادی ترفندهای ساده، می‌توان عمر باتری گوشی را دو برابر کرد. به عنوان مثال، کاهش روشنایی صفحه نمایش، غیرفعال کردن وای‌فای و بلوتوث در صورت عدم استفاده از آن‌ها، تنظیم مجدد نور پس زمینه صفحه نمایش و استفاده از حالت قفل صفحه ، در این مقاله جهت افزایش عمر باتری گوشی تا دو برابر با ما همراه باشید.
آیا به نظر می‌رسد که با گذشت زمان، شارژ باتری اندروید یا آیفون شما کمتر است؟ همانطور که در همه باتری‌های قابل شارژ رخ می‌دهد، باتری‌های لیتیوم یون به مروز زمان ضعیفتر می شوند.

روش های افزایش عمر باتری گوشی تا دو برابر

با اینکه عمر باتری ها محدود است، اما با رعایت این نکات می توانید عمر باتری گوشی هوشمند خود را افزایش دهید. ما روش های آسانی برای به حداکثر رساندن عمر باتری گوشی هوشمند را آموزش میدهیم :

افزایش عمر باتری گوشی تا دو برابر

روش اول : برای جلوگیری از خالی شدن کامل باتری گوشی، بهتر است در طول روز آن را شارژ کنید. باتری گوشی دارای تعداد محدودی چرخه شارژ است که به این معنی است که هر بار که باتری را از صفر تا صد درصد شارژ می‌کنید، یک چرخه شارژ را به پایان می‌رسانید.

به عنوان مثال، اگر باتری شما دارای ۴۰۰ چرخه شارژ است، اجازه دادن به خالی شدن کامل باتری هر روز به این معنی است که باتری شما تنها برای ۴۰۰ روز کار می‌کند. اما اگر قبل از خالی شدن کامل باتری آن را شارژ کنید، تعداد کل چرخه‌های شارژ کاهش می‌یابد و باتری شما بیشتر دوام می‌آورد. همچنین، نگهداری باتری در شارژ کامل یا خالی کردن آن به صفر می‌تواند به آن آسیب برساند.

روش دوم : جهت حفظ باتری گوشی، لازم است از قرار دادن گوشی در معرض دمای شدید خودداری کنید. این عمل باعث خالی شدن سریع باتری گوشی می‌شود. باتری‌های گوشی برای کار در دمای اتاقی، که حدوداً 20 درجه سانتیگراد است، ساخته شده‌اند.

لذا، استفاده از گوشی در دماهای بسیار بالا یا پایین، به خصوص زمانی که باتری به طور کامل شارژ شده است، باعث خالی شدن سریع باتری و در نتیجه آسیب دیدن آن می‌شود.

در صورتی که دما زیر صفر درجه سانتیگراد باشد، توصیه می‌شود که از استفاده از گوشی خودداری کنید. اگر در مناطق سرد زندگی می‌کنید و بیشتر وقت را در فضای باز سپری می‌کنید، بهتر است قاب گوشی عایقی را تهیه کنید.

روش سوم: همیشه باتری خود را به 100% شارژ نکنید. وقتی همیشه باتری خود را به 100% شارژ می‌کنید، ولتاژ بالا می‌تواند فشار زیادی به باتری وارد کند. توصیه می‌شود که باتری‌های لیتیوم یون، که در اکثر گوشی‌های هوشمند مدرن استفاده می‌شوند، به تخلیه کامل نیازی ندارند.

بنابراین، می‌توان در هر زمانی شارژ کرد، حتی اگر فقط تا 80% شارژ شده باشد. بنابراین، نیازی نیست باتری را به طور کامل تخلیه کنید و سپس دوباره آن را به طور کامل شارژ کنید. شارژ کردن باتری به 80% می‌تواند عمر باتری را افزایش دهد زیرا باعث می‌شود که باتری کمتر گرم شود. البته، گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید.

روش چهارم : اگر لزوم داشتید، فقط از شارژ سریع استفاده کنید. شارژ سریع راحت است، اما توصیه می‌شود هر بار که گوشی خود را شارژ می‌کنید، از آن استفاده نکنید. شارژ سریع باعث افزایش فشار بر باتری می‌شود و به طول عمر آن ضربه می‌زند.

روش پنجم : برای جلوگیری از بار اضافی در هنگام شارژ گوشی خود، از استفاده کردن از آن خودداری کنید. این بار اضافی زمانی اتفاق می افتد که باتری در حال خالی است. استفاده از گوشی در حالی که در حال شارژ است، باعث ورود استرس ولتاژ بالاتری به باتری می شود که می تواند به افزایش گرما و سرعت خراب شدن قسمت هایی از باتری منجر شود.

روش ششم : برای افزایش زمان مدت بین شارژها، از حالت‌های صرفه جویی استفاده کنید. زمانی که باتری گوشی شما کم است، حالت کم مصرف یا صرفه جویی در مصرف را روشن کنید. هر دو اندروید و آیفون دارای حالت‌های ویژه صرفه جویی در مصرف باتری هستند که برنامه‌های پس زمینه را خاموش می‌کند، توان پردازش را کاهش می‌دهد، صفحه را کم نور می‌کند و سایر خدماتی را که می‌توانند باتری را به سرعت تخلیه کنند، غیرفعال می‌کند. برای روشن کردن حالت کم مصرف در آیفون، Control Center را باز کنید و روی نماد باتری ضربه بزنید. اگر دارای سری Samsung Galaxy هستید، تنظیمات (Setting) را باز کنید و به Battery and device care > Battery > Power saving بروید.

روش هفتم :بهتر است از شارژری که به همراه گوشی تان تهیه شده است استفاده کنید. شارژرهای دیگری که ممکن است در دسترس باشند، ممکن است ولتاژی متفاوت نسبت به شارژر توصیه شده توسط تولید کننده گوشی شما داشته باشند.

روش هشتم : قبل از نگهداری طولانی مدت، بهتر است باتری را به حدودی شارژ کنید. اگر قرار است برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده نکنید، در ابتدا آن را تا 50% شارژ کنید. اما توصیه می شود آن را تا 100% شارژ نکنید، زیرا این ممکن است باعث شود باتری در طول زمان مقداری از ظرفیت خود را از دست بدهد.

روش نهم : برای بررسی وضعیت باتری گوشی خود، می توانید از ابزارهای داخلی موجود در هر دو آیفون و اندروید استفاده کنید. در آیفون، برای دسترسی به اطلاعات باتری، به بخش تنظیمات بروید و سپس به بخش باتری و سلامت باتری مراجعه کنید. در گوشی های سامسونگ گلکسی، می توانید از برنامه Samsung Members استفاده کنید و به بخش دریافت راهنمایی و سپس بررسی تعاملی وضعیت باتری بروید. در سایر گوشی های اندرویدی، می توانید برنامه تلفن را باز کرده و ##4636## را شماره گیری کنید. سپس در منوی ظاهر شده، بخش اطلاعات باتری را انتخاب کنید.

روش دهم : برای حفظ کارکرد صحیح گوشی خود، آن را به‌روز نگه دارید. نصب و اجرای به‌روزرسانی‌های رایج اندروید و iOS می‌تواند به‌عنوان راهکاری در رفع مشکلات کاهش ظرفیت باتری مفید باشد. گاهی اوقات، مشکلات نرم‌افزاری می‌توانند باعث افزایش غیرضروری فشار بر باتری شما شوند.

افزایش عمر باتری گوشی اندرویدی

حالت ذخیره انرژی را روشن کنید.

روشنایی صفحه نمایش را تنظیم کنید.

صفحه قفل خود را مدیریت کنید.

موقعیت مکانی و خدمات بی سیم را خاموش کنید.

Refresh و Updates برنامه Background App را خاموش کنید.

غیرفعال کردن اینترنت

خنگ کردن گوشی

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا