آرایش و زیبایی

مراقبت از مو سفید

توصیه آرایشگران

موی سفید ، رشد موهای سفید در گذر زمان اتفاق می افتد .رویش آن در میان موهای مشکی میتواند برای افراد ناراحت کننده باشد. اما اگر با حوصله به این موهای جدید رسیدگی کنید راحتتر میتوانید آن ها را در بین موهای دیگر بپذیرید.

همه افراد داشتن موهایی با رنگ یکدست را به داشتن موهای سپید و کم و یکی درمیان در بین موها ترجیح میدهند اما خب چه میتوان کرد؟ آیا میتوان به صورت طبیعی مانع رشد آن شد؟

رشد مو موضوعی امری اجتناب ناپذیر است و نمیتوان مانع آن شد اما با، پس یادگرفتن تکنیک مراقبت از آنها کاربردی خواهد بود؛ پس در واقع در این بخش به شما آموزش و یادگیری اصول مراقبت میتوانیم آن ها را زیباتر ببینیم.

در این مطلب با ما همراه باشید تا باهم اصل مراقبت از موها را مرور کنیم.

شستشو با شامپو بنفش

در صورتیکه موهای خود را رنگ میکنید در مورد شامپوهای رنگی اطلاعات دارید.شامپوی رنگی بنفش به علت داشتن تناژ بنفش باعث می شود موی سفید؛ رنگ زرد پیدا نکند و سفید و درخشان بماند.

اگر موهای خیلی وز یا زبری دارید؛ باید از شامپوی بنفش و در کنارِ آن از شامپو آبرسان استفاده کنید تا رطوبت کافی هم به موهای شما برسد‌.

نرم کننده متناسب با مو

اگر جنس و بافت موی سر شما زبر است  باید از نرم‌کننده حاوی آبرسان و موادِ مرطوب‌کننده استفاده کنید. اگر هم موهای نازک و شکننده ای دارید؛ حتما از آرایشگر خود سؤال کنید.

با موی سر بازی نکنید

مالش مو ، خاراندن سر ، دست کشیدن مداوم روی مو باعث می شود که چربی طبیعی مو از بین برود ،بسیار مهم است بدانید که چگونه باید با موهای تان رفتار کنید.

شست و شو بیش از حد موها باعث از بین رفتن چربی طبیعی آن می شود و سلامت و براقیت مو ها را از بین می برد. توصیه ما این است که موهای خود را یک بار در هفته شستشو دهید.

جلوگیری از آسیب به مو

موی رنگ روشن و سفید راحت تر بر اثر گرما آسیب می بیند، زیرا رنگدانه محافظی ندارد‌؛ بنابراین باید خیلی مراقب باشید که بیش از حد از لوازم داغ برای حالت دهی به این موها استفاده نکنید که در غیر این صورت موها خیلی ضعیف و کدر خواهد شد.

مراقبت ازموی سفید

نوک گیری مو

موها را کوتاه کنید.زمانی که رنگ مو سفیدی می شوند، باز هم باید به این روند کوتاه کردن نوک مو ادامه دهید و حتما آن ها را کوتاه کنید تا موهایتان گره نخورد و موخره نگیرد و سالم تر بماند. اکثر متخصصان توصیه می کنند که هر 8 تا 10 هفته یک بار؛ مو های خود را کوتاه کنید.

موهای سفید را به نمایش بگذارید

با انجام تمامی موارد بالا موهای زیبایی را خواهید داشت و حالا که موهای تان تمیز و مرتب شده، نوبت این است که آراسته شان کنید. بستن مو به صورت گوجه ای و استفاده از زیورالات مناسب کمک می کند تا همیشه مو های سفیدتان ظاهری زیبا و مرتب داشته باشد.

مطلب توصیه شده
مدل مو متناسب با چهره

در ارتباط با موضوع زیبایی میکاپ و آموزش آن میتوانید به مطلب تخصصی آن دسترسی داشته باشید

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا